Bilgiye Erişim Aracı Olarak Öğrencilerin İnternete Yaklaşımı
Abstract
Bilgi teknolojileri ve internet ortamındaki gelişmeler son kullanıcıların bilgisayar kullanım tutumları ve yapıları üzerinde kapsamlı bir değişime neden olmuştur. Benzer biçimde internet üzerinden son kullanıcılarla erişim ve etkileşim içinde olan kurum ve kuruluşların bu doğrultudaki çabalarında da hızlı bir artış yaşanmıştır. Bu çalışma, internetin bilinen faydalarına paralel olarak öğrencilerin interneti kullanım amaçlarını saptama ve bilgiye erişim aracı olarak internete yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma amacıyla geliştirilmiş olan anket soru formu 2005-2006 eğitim yılında Eskişehir Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında eğitim gören toplam 98 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin internete ilişkin farkındalık düzeylerinin oldukça yüksek olduğu, internet kullanımı konusunda deneyimlerinin yüksek olduğu, bilgi arama aracı olarak interneti önemli gördükleri ve haftada ortalama olarak 12,6 saatlerini internet başında geçirdikleri saptanmıştır. The developments experienced in the information technologies and internet resulted in substantial changes on the computer usage behaviours of the individuals. Similarly a rapid increase has been observed in the efforts of organizations and associations to use internet as a medium for communication with their target groups. In this study, it is aimed to analyze internet usage purposes of students and their attitudes to internet as an information source. For the purpose of the study questionnaire forms were used and a total of 98 respondents who were the students of Eskisehir Vocational School, Tourism and Hotel Management Programme have contributed to the study. Findings reveal that students were highly aware of internet, were experienced in the use of internet, appraised the web as an important information seeking tool and spend approximately 12.6 hours per week on internet.
Source
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
0Issue
20URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJNU9UUTA=https://hdl.handle.net/11421/22725