Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEker, Abdullah
dc.contributor.authorSak, Uğur
dc.date.accessioned2019-10-23T17:56:02Z
dc.date.available2019-10-23T17:56:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-3832
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMk16QXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22810
dc.description.abstractBu araştırma, YAZID'ın öğrenci algılarına göre etkililiğini ve sosyal geçerliğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi Eskişehir'deki üç devlet okulunda eğitim gören, 6., 7. ve 8. sınıf düzeyindeki 307 öğrenciden (15 şube) oluşmaktadır. Düşünme eğitimi dersinde, YAZID tekniğine göre her biri bir temayı ele alan dört ders yapıldıktan sonra, YAZID öğrenci memnuniyet ölçeği uygulanmış ve öğrencilerin YAZID'ın kullanımı hakkındaki algıları araştırılmıştır. Elde edilen bulgular YAZID'ın öğrenciler tarafından kabul gören ve etkili olduğu düşünülen bir teknik olduğunu göstermektedir. Ölçek maddelerinin tamamı ölçüt değer olan "4"'ün üzerinde puanlanmış ve ortalamalar arasındaki farklar istatistiksel olarak büyük çoğunlukla anlamlı bulunmuştur. Sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerin memnuniyet algılarının da arttığı görülmüştür. Ortalamalar arası farka ilişkin en büyük etki yüklüğü 8. Sınıflarda bulunmuştur. Araştırma bulguları YAZID tekniğinin sosyal geçerliğinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe CREACT is a creativity technique used to develop creative thinking. In the current study the social validity of the CREACT was investigated in thinking skills lessons. The research participants included 307 students who were attending 6th, 7th, and 8th grades in three schools in Eskisehir, Turkey. Four lesson plans were developed using the CREFenACT for thinking skills courses. Each lesson included a focus concept. The research lasted four weeks with one concept each week. Students were guided by the CREACT form to analyse and discuss the concepts to produce new ideas. A questionnaire was administered to students at the end of four weeks of CREACT instruction to find out students' perceptions about the use of CREACT in teaching thinking skills. The results showed high satisfactions with the use of the CREACT. Students' ratings were found significantly higher than the criteria of 4 (agreement). Eighth graders rated the questionnaire items the highest compared to the other grades. Findings show strong evidence in terms of the social validity or student acceptability of the CREACT.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleYaratıcı Zıt Düşünme Tekniğinin (YAZID) Sosyal Geçerliğien_US
dc.title.alternativeSocial Validity of the CREACT (Creative Reversal Act)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Araştırma ve Uygulama Merkezien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorSak, Uğur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster