Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının öğretime entegrasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders
tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli
(DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ...
Lise matematik öğretmenlerinin dönüt verme süreçlerinin ve dönüt algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmada, lise matematik öğretmenlerinin dönütleri nasıl algıladıklarının belirlenmesi
ve dönüt kullanım süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin
kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını ...
Matematik dersi öğretim programı üzerine meslek lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Ülkemizde farklı okul türlerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik başarılarının
karşılaştırıldığı çalışmalarda meslek lisesi öğrencilerinin başarılarının diğer okul türlerindeki
öğrencilere göre düşük olduğu ve ...
Matematikte kavram karikatürlerinin değerlendirilmesine yönelik puanlama anahtarının geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın amacı matematik dersi için hazırlanan kavram karikatürlerini değerlendirebilmek için geçerli ve güvenilir bir dereceli puanlama anahtarı (DPA) geliştirmektir. Araştırma verileri Sivas il merkezinde görev ...
STEM odaklı matematik uygulamalarının 11. sınıf öğrencilerinin matematik tutum ve bilgileri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Matematik, yapısından ötürü soyut olarak düşünülen fakat aksine gerçek yaşam problemlerinin çözümünde vazgeçilmez olan bir araçtır. Gelişen ve değişen dünya ile toplumsal ihtiyaçlarda değişmiştir. Bu değişim eğitimi de ...
Sekizinci sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusunda problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmanın amacı, yüzdeler konusuna yönelik hazırlanan serbest, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış durumlardaki etkinliklerde sekizinci sınıf öğrencilerin problem kurma becerilerini incelemektir. Amaçlı örnekleme ...
Ortaokul öğrencileri kanıt yapabilir mi?
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Öğrencilerin muhakeme becerilerinin gelişiminin desteklemesi için küçük yaşlardan itibaren matematiksel kanıtla tanışmaları ve bu süreçteki eylemleri gerçekleştirmeleri oldukça gerekli ve önemli olmakla birlikte bu durum ...