Yayın tarihi için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 136, listelenen: 1-20
-
Türk basınında dış haberlerin yeri, kaynakları ve dengesizlik
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ulusal basında dış haberlerin tarihçesi incelenmiştir. İkinci bölümde günümüz Türk basınında yer alan dış haber kaynakları yer almaktadır. Uluslararası haber akışından ... -
1984 yılının yüksek tirajlı gazeteleri ve başarı nedenleri
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışmada 1984 yılının yüksek trajlı 4 gazetesi: Tan, Hürriyet, Günaydın, Milliyet görsel elementlerin kullanımı ve haber başlıklarında kullandıkları dilin, tiraj arttırmada rolü olup olmadığı incelenmiştir. Bu gazeteler ... -
Kentli kültürünün oluşturulmasında yönetim ve kitle iletişimi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Tez çalışmamızda, kentlerimizde yaşayan insanların yaşam biçimlerindeki aksaklıkları ve bu aksaklıkların düzeltilmesine ilişkin görüş, öneri ve yönetimleri ele almış bulunuyoruz. Kentbilim çağımızda önem kazanması ve şu ... -
Günlük gazetelerin magazin eklerinin biçim ve içerik incelemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Basınla ilgili konular her zaman güncelliğini korumaktadır. Bugüne değin gazetelerle ilgili çeşitli, araştırmalar yapılmıştır, yapılmaktadır. Bu araştırma ise, şimdiye kadar hiçbir araştırmaya konu olmamış, günlük gazetelerin ... -
Reklamlarda karikatürün kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Reklamı, gerek içerik açısından ve gerekse görsel açıdan daha etkili kılmak, yaratıcı bölüm çalışmalarında her zaman çözülmesi gereken bir problem olmuştur. Bu araştırmada, yaratıcı bölüm için problem olan içerik ve görsel ... -
Canlandırma sanatı ve reklam
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Son yıllarda canlandırma film, reklam sektörüne etkili bir şekilde hizmet etmektedir. Ancak, canlandırmanın bir sanat aracı ve etkin bir iletişim gereci olma birikimi göz önüne alındığında bu konuda fazla iz bırakmamış ... -
İki boyutludan üç boyutlu görüntüye
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çevre incelenecek olursa, tüm objelerin iletişim sonucu meydana getirildiği görülebilir. Bir kişi veya ögeyle, bir konu hakkında bilgi, fikir ve tecrübe ortaklığı kurulması durumu iletişimin kapsamını belirler. Sibernetik ... -
Türkiye'de konut kooperatifçiliği ve halkla ilişkiler : ''Kent Koop '' örnek olay
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çalışma, Türkiye'de Konut sorununa bir yaklaşım olarak sivil toplum örgütlenmesini "Konut Kooperatifçiliğini" ele almıştır. Türkiye'de kentleşme, nedenleri, kentleşme sorunları ve önemleri sergilenerek, Konut Kooperatifçiliği'nin ... -
Halkla ilişkiler açısından 'Türkiye Nüfus Planlaması Kampanyası' : bir örgütleme ve uygulama modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çağımızda tüm dünyada evrensel bir özellik taşıyan nüfus ve nüfus artışı, ülkemizde de başta hızlı sayılabilecek bir nüfus artış hızı ile birlikte nüfusa ilişkin çeşitli sorunları da beraberinde getirmektedir. Her ülkede ... -
Eskişehir yerel basınındaki reklamcılığın biçim ve içerik yönünden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Tüm insanlar nereye giderlerse gisinler beraberlerinde kişisel mekanlarını da taşırlar. Bu mekanın boyutları kişiden kişiye, şehirden köye değişmektedir. Toplumsal yaşamımızda bu mekan tüm ilişkilerimizi etkilemektedir, ... -
Türkiye'de yayınlanan kadın dergilerindeki reklamlar üzerine bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmamız, reklam ortamlarından biri olan ve içerik bakımından kadın kitlesine seslenen dergiler ve bunların içinde yayınlanan reklamların incelendiği bir alan araştırmasıdır. Bu araştırma için Türkiye'de yayınlanan 4 ... -
Otel işletmelerinde halkla ilişkiler ve reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Otelcilik endüstrisi, yeryüzündeki en eski endüstrilerden biridir. Yalnız, ilk safhayı endüstri olarak değil de, hancılık olarak düşünebiliriz. Otelcilik zamanla gelişerek, bugün pek çok ülkenin temel gelir kaynağı haline ... -
Türk sinemasında dini filmler
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Türk Sinemasında özel bir tür olarak değerlendirilen dini filmler Türk Sinemasının başlangıcından bu yana artan bir sayıda çekilmişler, 1973'lerde doruk noktasına ulaşırken günümüzde bu sayı oldukça düşmüştür. Filmlerin ... -
Basında tekstil reklamlarının içerik ve biçim analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışma reklam yapımcılarının,belirlenmiş Tekstil Ürünleri reklamlarında, ne tür biçim ve içerik çalışmaları yaptıklarını veya genel anlamda bu konuda bir bütünlük olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu ... -
Tutundurmada reklam stratejisi tesbiti dayanıklı tüketim malları uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Günümüzde üretici ve tüketici önem kazanmıştır. Artık bir üretici için malın tüketiciye sadece satmak yeterli değildir. Üretici, tüketiciye ihtiyaçlarını, isteklerini giderecek malı, istediği yer ve zamanda uygun kalite ... -
Ortaöğretim yöneticiliğinde halkla ilişkiler : örnek olay Erzincan ili ortaöğretim kurumları
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu tez Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Sanatları Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Bu tezin amacı; ortaöğretim örgütlerinde halkla ilişkiler sistemini yapı, yöntem ve araçlar yönünden var ... -
İstanbul Anakent Belediyesi Halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmanın amacı, İstanbul Anakent Belediyesinin kamuoyunun ilgisini ve desteğini sağlamada halkla ilişkileri ne ölçüde kullandığını ortaya koymak, anakent belediyesi ve faaliyetlerinde halkla ilişkilerin yerini ve ... -
Yeni mamul tutundurma stratejisi Petlas uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmada tutundurma stratejisini: . Tutundurma stratejisini etkileyen değişkenlerin analizi . Tutundurma hedeflerinin belirlenmesi . Tutundurma araçlarının görevlendirilmesi . Faaliyetlerin bütünleştirilmesi ve ... -
Fuarcılık çalışmalarının tanıtım açısından işlevi 57. İzmir Enternasyonal Fuarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmada tanıtımın bir işlevi olarak fuar çalışmaları incelenmeye çalışılmış ve 57. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda fuar çalışmalarına ilişkin bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada dört bölüm yer almaktadır. Birinci ... -
Türkiye'deki reklamlarda ünlü kişi kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde önemli hızla artan reklam olgusu, birçok reklam ajansını da birbirine rakip hale getirmiştir. Reklam ajansları, hazırladıkları kampanyalar ile hedef kitlenin dikkatini çekme, ürün ya da hizmete karşı ilgi uyandırma, ...