Görme engelli öğrenenlerin eğitim yaşantısında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanı için çözüm yolları geliştirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı
0000-0003-2639-4987
Okur, Muhammet Recep
Demir, Muhammed
Metadata
Show full item recordCitation
Okur, M. R. ve Demir, M. (2019). Görme engelli öğrenenlerin eğitim yaşantısında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanı için çözüm yolları geliştirilmesi. AUAd, 5(2), 49-62.Abstract
Etkili bir öğretim için tüm duyu organlarının işe koşulmasının öğretimin başarısını artırdığı alanyazında farklı çalışmalarda
vurgulanmaktadır. Buna karşın görme yetersizliği olan öğrenenlerin öğrenme konusunda çeşitli sorunlar yaşadığı
bilinmektedir. Görme engelli bireyler için teknolojiye dayalı gelişmeler önemli eğitim fırsatları sağlamaktadır. Ancak
sorunların çözümü noktasında yetersiz kalınan noktalar bulunabilmektedir. Özel formüller ya da sembollerin bulunduğu
derslerde ekran okuyucu yazılımların yetersiz kaldığı, araştırmalarda ortaya konmaktadır. Bu noktadan hareketle sembole
dayalı derslerin öğretimi bu anlamda incelenmesi gereken bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Görme engelli bireylerin eğitim-öğretim yaşantılarında, öğrenme güçlüğü çektikleri noktaların belirlenmesi araştırmanın temel problemidir. Bu araştırmanın amacı alanyazına dayalı olarak görme engelli bireylerin eğitim-öğretim yaşantılarında, öğrenme güçlüğü
çektikleri noktaları belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktadır. Bu araştırma betimsel nitekli olup alanyazın tarama modeline
dayalı olarak yürütülmüştür. Bu doğrultuda problem ile ilgili olarak görüş ve öneriler sunulmuştur. It is emphasized in different studies in the literature that increasing the success of teaching for all sensory organs for effective
teaching. On the other hand, learning disabilities are experiencing various problems in learning. Technology-based
developments provide significant educational opportunities for visually impaired people. However, there are insufficient points
to solve the problems. In literature, it is emphasized that screen reader software is inadequate in special formulas or symbols.
From this point of view, the teaching of symbol-based courses is a problem that needs to be examined in this sense. The main
problem of the study is to determine the points in which the visually impaired individuals experience learning difficulties. The
aim of this research is to determine the points of learning difficulties and offer solutions in the education and training
experiences of visually impaired individuals based on the literature. This research was descriptive and was conducted based on
literature review. In this direction, opinions and suggestions about the problem are presented.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
5Issue
2Collections
- Cilt :5 Sayı (2) [7]
- Makale Koleksiyonu [46]