Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı
0000-0002-3549-1511
Usta, İlker
İşcan, Ahmet
Yiğit, Barış
Metadata
Show full item recordCitation
Usta, İ., İşcan, A. ve Yiğit, B. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi. AUAd, 5(1), 37-52.Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme programlarına getirilen “Açık ve Uzaktan
Öğrenme” dersinin geliştirilmesine dönük uzmanların görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı
örneklem türlerinden maksimum çeşitlilik, ölçüt ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleriyle seçilmiştir. Durum
çalışması olarak desenlenen bu araştırmaya eğitim fakültesinde görev yapan beş farklı bölümden beş akademisyen
dâhil edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler önce dijital ses kaydedici ile kayıt altına alınmış daha sonra yazıya
dökülmüştür. Uzmanlar ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel bir yaklaşımla içerik analizine tabi
tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda uzmanlar Açık ve Uzaktan Öğrenme dersinin geliştirilmesine yönelik öğretmen
yeterlikleri, ders uygulaması ve sisteme dönük görüşler bildirmişlerdir. İlgili derse daha çok teknoloji odaklı bir bakış
açısı ile görüş bildirildiği belirlenmiştir. The aim of this study is to examine experts's opinions in depth and developing “Open and Distance Learning” course for
Education Faculties Teacher Training Programs updated in 2018. The sample of the study is prepared maximum diversity,
criterion and easy accessible sampling method which is one of the purposive sample types. The current study included five
academican who are with different professional experience from five different types of teacher training department in
education faculty. Descriptive research study a special case of the method was used. A semi-structured interview form
developed by researchers was used as data collection tool in the study. The negotiations made are recorded with the digital
sound recorder and then written to the article. The obtained data were subjected to content analysis with a qualitative
approach. At the end of the research, experts reported teacher competencies, course implementation and systematic views on
the development of the "Open and Distance Learning" course. It was determined that opinions were expressed with a more
technology-oriented perspective.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
5Issue
1Collections
- Cilt :5 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [46]