Girişimlerde yeni ürün gelişrieme süreci :_bakıllı ev güvenlik sistemleri alanında uygulama
Abstract
Bu araştırmada, bir yönetim tarzı olan girişimcilik yaklaşımıyla, güncel literatürde yer alan müşteri odaklı ürün geliştirme süreçleri mercek altına alınmıştır. Günümüzde kullanılabilecek en uygun metot; müşteri ve ürün doğrulama süreçlerinin birbirlerini takip etmesi ve girişimsel pazarlama stratejilerinin eşzamanlı olarak yalın ürün geliştirme felsefesiyle birlikte uygulanmasıdır. Teorik altyapı oluşurken eş zamanlı olarak uygulama projesi de geliştirilerek, müşteri hedefleri belirlenen girişim stratejileri nitel ve nicel araştırmalarla desteklenmiştir. Müstakil konut sakinleriyle yapılan mülakat ve anket çalışmaları sonucunda mevcut güvenlik çözümlerinin güvende hissetme ihtiyaçlarını tatmin etmediği ve kullanıcıların akıllı güvenlik çözümlerine yönelik satın alma eğiliminin pozitif olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların mevcut güvenlik önlemlerinin, kendilerini güvende hissettirme durumlarına göre ev güvenliğine yönelik anksiyete düzeylerinde farklılaşma olduğu belirlenmiştir. Buna göre güvenlik sistemi kendilerini güvende hissettirmeyenlerin, ev güvenliği anksiyete düzeylerinin, ev güvenliği kendilerini güvende hissettirenlerden ve güvenlik sistemi bulunmayanlardan daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ev güvenliğinde yapay zeka kullanımına olumlu bakanların, ev güvenliğine yönelik anksiyete düzeylerinin, olumlu bakmayanlardan daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Müstakil konutta henüz yeni yaşamaya başlayanların, güvenlik sistemleri satın almaya daha olumlu baktıkları belirlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]