Christine Nöstlinger’in seçilmiş kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin yazma becerisine etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı Christine Nöstlinger’in kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerine etkisini incelemek ve bu etkinliklere ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2018-2019 eğitim–öğretim yılında Niğde ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel bir okulda gerçekleşmiştir. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü 48 öğrenci ile 9 hafta boyunca yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 24’ü deney grubunu, 24’ü ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubuna Christine Nöstlinger’in kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubuna mevcut öğretim programındaki kaynak planlar uygulanmıştır. Çalışmanın nicel verileri, deney ve kontrol gruplarına deneysel uygulamalar öncesinde uygulanan yazma becerisine yönelik akademik başarı testi ile elde edilmiştir ve bu verilere yönelik olarak betimsel istatistiklere bağımlı, bağımsız t testleri uygulanmıştır. Çalışmanın nitel verileri ise deney grubu öğrencileriyle yapılan odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır ve bu verilerin çözümlemesinde içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Çalışma sonucunda deney grubuna ait yazma becerisine yönelik akademik başarı testi puanlarının, kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Yapılan odak grup görüşmelerinde deney grubu öğrencileri Christine Nöstlinger’in kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinlikleri ile ilgili olumlu görüş bildirmişlerdir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1]