Dijital çağda geleneksel baskı resim ve teknikler arası geçiş (Melezleşme)
Citation
Fırıncı, M. (2013). Dijital çağda geleneksel baskı resim ve teknikler arası geçiş (Melezleşme). Sanat ve Tasarım Dergisi, 4 (4), 127-135.Abstract
Bu makalede, postmodern çağın ve teknolojinin hızlı gelişiminin getirisi olarak yaşanan dönüşüm sürecinde, geleneksel baskı resim sanatının melezleşen yapısı örneklerle desteklenerek incelenecektir. Ayrıca, geleneksel baskı resim teknikleri (gravür, litografi, ağaç baskı, linol, kuru kazı,
ipek baskı vb.) ile dijital teknoloji aracılığıyla oluşturulan üretimlerdeki farklı, güçlü ve benzer
yönlere yer yer değinilecektir.
Teknolojinin hızlı gelişimi, bilgisayarın bu ortama paralel kullanımı, sanatı ve sanatçıyı etkisi altına almıştır. Fotoğrafın icadı ile birlikte resimde fotomontajların kullanımı gibi, geleneksel
baskı resimde de bilgisayar teknolojisinin kullanımı ile melez tekniklerin ortaya çıkışı kaçınılmaz
olmuştur. Geleneksel baskı tekniklerinin üretimi sırasında dijital ortam, üretimin bir parçası ya da
aracı olarak kullanılmaktadır. Yapılan çalışmalara dijital ortamda müdahaleler olduğu gibi, dijital ortamda üretilen baskılara da geleneksel baskı resim teknikleri ile müdahaleler söz konusudur.
Bazen bu müdahalelerin hangisinin önce yapıldığı tartışma konusu olabilmektedir The purpose of this study is to tackle and exemplify the hybridization of print-painting as a result of developments in postmodern era and technological advancements. Besides, it will highlight
traditional print-making techniques (such as gravures, lithography, woodcut, linocut, serigraphy,
etching) and display strong, vibrant and challenging images through digital printmaking.
Technological advancements and use of computers have left indelible tracks on art and artists.
With the invention of photography, it is inevitable for the hybrid techniques to emerge. In traditional printmaking , digital environments are used as either an instrument or a part of the art.
Digital intervetions are easily integrated into traditional printmaking as well as traditional printmaking interferes into digital printmaking, which results in a mutual intervention. It is always a
wonder which one is the prior one in such interventions.
Source
Sanat ve Tasarım DergisiVolume
4Issue
4Collections
- Sayı: 04 (2013) [9]