Tasarım çalıştayları (workshopları) ve çağdaş tasarım eğitiminde önemi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
İnce, Metin
Işır Yarkataş, Öznur
Metadata
Show full item recordCitation
İnce, M, Işır Yarkataş, Ö. (2017). Tasarım çalıştayları (workshopları) ve çağdaş tasarım eğitiminde önemi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (2), 101-122.Abstract
Bu çalışmada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıştaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleri
açısından incelemiştir. Türkiye’de gerçekleştirilmiş önemli etkinliklerden örnekler tanıtılmış, çalıştayların tasarım eğitiminde önemine değinilmiş ve bu konuda eğitimcilerin fikirlerine yer verilmiştir.
Bilgi çağında bir tasarımcının sahip olmasını beklediğimiz özelliklerin sadece örgün eğitim sistemi ile kazandırılamayacağı, bazılarının ancak yaygın eğitim ortamlarında kazandırılabileceği
pek çok eğitimci tarafından kabul görmüştür. Bunun için çalıştayların eğitim sistemine entegre
edilmesi, çalıştayları gerçekleştiren kuruluşlar hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve öğrencilerin
bu tarz etkinliklere erişimlerinin desteklenmesi gerektiği vurgulanmıştır. In this study, workshops, as a non-formal education practice, have been reviewed in terms of
limitations, advantages, disadvantages, duration, issues, locations, participants and regulatory qualities. Examples from important events in Turkey were introduced, the importance of workshops
in design education was addressed and the opinions of the trainers on this issue were included.
It is accepted by many educators that the features we expect to have a designer in the age of information can not be gained only by the formal education system, but that some can only be gained
in non-formal educational settings. It was emphasized that the workshops should be integrated into
the education system, information should be given to the students about the organizations that
carried out the workshops and that the students should be encouraged to access these activities.
Source
Sanat ve Tasarım DergisiVolume
7Issue
2Collections
- Makale Koleksiyonu [29]
- Sayı: 13 (2017) [12]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]