Browsing Tez Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 83
-
A phonetic and phonological analysis of final devoicing in Turkish
(University of Michigan, 1993)Including the current study, the phonetic realization of devoiced and voiceless final obstruents has been investigated in 5 languages, German, Polish, Russian, Catalan, and Turkish. In terms of orthograp- hic representation, ... -
Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, dil ve konuşma sorunlu çocukları sesbilgisel yaklaşıma dayalı eğitsel bir yöntem ile değerlendirmek ve bu çocuk- ların konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özellikleri betimlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Explicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin ... -
L'enseignement de la traduction dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde, yabancı dil öğretiminde öncelikle hedeflenen, öğrencilerin dili gerçek işleviyle edinmelerini, dolayısıyla da iletişim edincini kazanmalarını sağlamaktır. Buna bağlı olarak, yabancı dil öğretiminde araç olarak ... -
Effects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehension
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Clark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların ... -
Speech act realizations of Turkish EFL learners : a study on apologizing and thanking
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Oldukça karmaşık söz eylemler olarak bilinen özür dileme ve teşekkür etme kültürler arası farklılıklar göstermektedir, bu yüzden, dillere özgü anlamsal biçimler diller arası iletişimde yanlış anlaşılmalara yol açabilirler. ... -
A study on the communication strategies used by field dependent and independent Turkish EFL learners to express lexical meaning
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bazı öğrencilerin ikinci/yabancı dil edinim ve öğreniminde diğerlerinden daha başarılı olduğu gerçeği, araştırmacıları ikinci dil ediniminde başarı göstergeleri olarak bireysel özelliklerin araştırılmasına yöneltmiştir. ... -
Die Interkulturell bedingten Verstandnisschwierigkeiten bei literasischen texten
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde ülkeler arasındaki yoğun ilişkiler yabancı dil bilmeyi önemli bir gereksinime dönüştürmüştür. Yabancı bir dil öğrenme aynı zamanda yabancı bir kültürün, o dili konuşan kişilerin değer yargılarını, yaşama ve düşünme ... -
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ... -
Une lecture semiotique de Guy de Maupassant autour de ''La Parure'' et de ''Madame Baptiste'' : (strategie pour une lecture semiotique dans le classe de FLE)
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, bir iletişim sistemi olarak göstergebilimin yazınsal metne yaklaşım tarzı ve sınıf içi uygulamaları inceleniyor. Birinci Bölüm'de, kuramsal çerçevede göstergebilimin, anlatı metinlerini analiz ederken kullandığı ... -
Yabancı dil öğretiminde okuma-anlama becerisinin kazandırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Hızla küreselleşen dünyada yabancı dile olan gereksinim de her geçen gün artmaktadır. Artık günümüzde bir değil bir kaç dilden söz edilmektedir. Zira bilginin kaynağına inmeyi olanaklı kılan yabancı dildir. Yabancı dil ... -
Yabancı dil öğretiminde eğitim politikası sorunu ve yeni bir yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bilgisayar çağı dediğimiz 20. yüzyılda, globalleşmenin ve evrenselleşmenin gereği olarak yabancı dile olan gereksinim her gün biraz daha artmaktadır. Internet sayesinde dünyadaki bütün yazınsal kaynaklara anında ulaşmak ... -
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ... -
A study of sources of foreign language classroom anxiety in speaking and writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Dil öğrenimi ve öğretimi üzerine yapılan çalışmalar son zamanlarda öğrenciler ve onların dil öğrenimi sürecine bakış açıları üzerine odaklanmıştır. Öğretme ve öğrenmenin söz konusu olduğu her ortamda sınıfın dört duvarı ... -
Yabancı dil sınıflarında yeni yazın eğitimi ve yazınsal kültür edinimi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Yazının, hem kültürlerarası iletişim aracı, hem de yaratıcı bir iç dinamiği olan ve estetik bir değer taşıyan eşsiz bir dil sembolü olduğu bilinen bir gerçektir. Bu gerçek, yazının, yabancı dil öğretiminde yerini ve önemini ... -
The impact of the European language portfolio on the learner autonomy of Turkish primary school students
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Türkiye'de, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2001 yılında Avrupa Dil Gelişim Dosyası Özel İhtisas Komisyonu kuruldu. Bu komisyon, on beş yaşını aşmış öğrenciler için bir Avrupa Dil Gelişim Dosyası geliştirdi ve bu Avrupa ... -
The role of processing instruction : a study on English causatives
(Anadolu Üniversitesi, 2003)This study attempts to examine possible effects of two types of instruction: processing (PI) and Iraditional (TI) in learning of English causatives by Turkish learners and to see whether possible positive effects are ... -
Lessings fabeln aus didaktischer perspektive eine fallstudie
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği bölümü öğrencileri Gotthold Ephraim Lessing'in Fabllarının eleştirel çözümlemesini yapabilirler mi? sorusuna yanıt aramaktadır. Araştırmada bu öğrencilerin ... -
A study on identifying children's language learning strategies and developing a children's inventory for language learning strategies (Chills)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Hala büyümekte olan bir alan olarak dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan araştıımaların farklı ortamları kapsayacak şekilde genişletilmesine ihtiyaç vardır. Bu alanda yapılan önceki araştırmalar incelendiğinde ... -
Dritter raum als Hermeneutisches prinzip im Werk Seltsame Sterne starren zur Erde von Emine Sevgi Özdamar un ein Unterrichtsmodell
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Seit Jahrhunderten wandern Menschen aus politischen, wirtschaftlichen oder auch aus gesellschaftlichen Gründen aus. Literarisch begabte Menschen haben ihre Gefühle, ihr neues Leben in dem anderen Land schriftstellerisch ...