Online alışveriş sitelerinin kullanım kolaylığının müşteri memnuniyetine etkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Turan, Nurcan
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Hüseynzada, Emil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde İnternetin sağladığı faydalardan biri olan online alışveriş, tüketiciler tarafından son yıllarda çok daha fazla benimsenmiştir. Bunun temel nedenleri; tüketicilere sağladığı kolaylık, rahatlık, güven, memnuniyete özen ve aynı zamanda zamandan tasarruf etme olanağı sağlaması olarak sıralanabilir. Özellikle, günümüzde tüketicilerin sabırsızlığı ve istedikleri ürüne anında ulaşma çabaları dikkate alındığında, online alışveriş yönelmeleri daha fazla anlam kazanmaktadır. Müşterileri tarafından onaylanma çabası içerisinde olan işletmelerin bu nedenlerle birlikte, online alışverişe olan ilgileri de her geçen gün artmaktadır. Bu süreçte online alışveriş sitelerinin müşteriler için kullanım kolaylığı sağlaması ve kullanıcı dostu olmasının, müşteri memnuniyetini artırma ve sadık müşteriler oluşturma yönünde etki yaratacağı düşünülmektedir. Araştırmamızda dijital pazarlamada online alışveriş sitelerinin kullanım kolaylığının, müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, literatürde yer alan ölçeklerden uyarlama yapılarak elde edilen ölçekler aracılığıyla veriler toplanmıştır. Türkiye’de online alışveriş sitelerini kullanan müşterilerden oluşan evren içerisinden, “basit rastgele örnekleme” yöntemi kullanılarak seçilen ve toplam 378 kişiden oluşan örnekleme ulaşılmıştır. Araştırmada online alışveriş sitelerinin kullanım kolaylığının ve müşteri memnuniyetinin sosyo demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelemesinin yanı sıra, kullanım kolaylığının müşteri memnuniyetine etkisine de bakılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23542Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]