Uzaktan koçluk uygulamasının otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerle çalışan okul öncesi öğretmenlerinin öğretim becerileri ve öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkililiği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Tekin, Elif
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Tunç Paftalı, Ayşe
Metadata
Show full item recordAbstract
Araştırmada uzaktan koçluk mesleki gelişim uygulamasının sınıflarında otizm spektrum bozukluğuna (OSB) sahip öğrencileri olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik davranışları (eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulaması uygulama basamakları edinme düzeyi) ve OSB olan öğrencilerin hedeflenen davranışları öğrenmeleri üzerindeki etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca, araştırmada öğretmenlere açık uçlu sorular yöneltilerek uygulamanın sosyal geçerliliği incelenmiştir. Araştırmaya yaşları 29-35 arasında değişen dört okul öncesi öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarında eğitim alan yaşları 4-6 arasında değişen dört OSB olan öğrenci katılmıştır. Uzaktan koçluk mesleki gelişim uygulamasının öğretmen ve öğrenci davranışları üzerindeki etkileri yoklama denemeli katılımcılar arası çoklu yoklama modeli ile sınanmıştır. Model, öğretmen ve öğrenci katılımcılar için iç-içe ve eşzamanlı olarak uygulanmıştır. Araştırma bulguları uzaktan koçluk mesleki gelişim uygulamasıyla okul öncesi öğretmenlerinin eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının uygulama basamaklarını edindiklerini, uygulama sona erdikten sonra koruduklarını ve öğrencilerine yeni davranışlar öğretmek üzere genelleyebildiklerini göstermiştir. Aynı zamanda eş zamanlı ipucuyla öğretim uygulamasının otizmli öğrencilerin hedeflenen davranışları edinmeleri, edindikleri davranışları korumaları ve farklı araç-gereçlere genellemeleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Sosyal geçerlik verileri öğretmenlerin uzaktan koçluk mesleki gelişim uygulaması ve eşzamanlı ipucuyla öğretim uygulaması hakkında olumlu görüş bildirdiklerini göstermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [100]