Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımına yönelik katılımcı görüşleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013Yazar
Anadolu Üniversitesi
Kuzu, Abdullah
Cavkaytar, Atilla
Çankaya, Serkan
Öncül, Nuray
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Kuzu, A, Cavkaytar, A, Çankaya, S, Öncül, N. (2012). Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımına yönelik katılımcı görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 3 (2), 1-21.Özet
Zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelik bir Tübitak projesi (Proje no: 110K545)
kapsamında geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımı ile ebeveynlere eğitsel içerikler, uzmanlarla ve
diğer ebeveynler ile iletişim kurma olanakları ve evlerinde yapacakları beceri öğretimi çalışmalarında
kullanabilecekleri davranış takip sistemi ve çoklu ortamlar ile destekler sunulmaktadır. Geliştirilen
yazılımın ebeveynler tarafından kullanılması, onların yazılım ile ilgili düşüncelerinin alınması ve
yazılımın onlar tarafından tasarım, kullanım kolaylığı ve faydalılık açılarından değerlendirilmesi önem
taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı; zihin engelli bireylerin ebeveynlerinin kullanımına yönelim
geliştirilen mobil beceri öğretimi yazılımına yönelik kullanıcı görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç
doğrultusunda araştırmacılar tarafından bir anket formu ve bir görüşme formu hazırlamıştır. Yazılımı
kullanan 107 katılımcı anket formumu doldurmuş ve bu 107 katılımcı arasından 10 katılımcı ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Anket ve görüşme sonuçları incelendiğinde
katılımcıların yazılımdaki içerikleri faydalılık, kullanım kolaylığı ve tasarım açısından olumlu olarak
değerlendirdikleri görülmüştür. Bu bağlamda geliştirilen bu yazılımın zihin engelli bireylere günlük
yaşam becerilerinin öğretiminde ebeveynlerin birer öğretici olarak devreye sokulması ve onlara destek
verilerek kendi ev ortamlarının, bilgisayarlarının ve mobil cihazlarının birer öğretim ortamına
dönüştürülmesi konusunda katkılar getirebileceği düşünülmektedir. The software developed for parents of individuals with intellectual disability in the context of a project
supported by The Scientific and Technological Research Council of Turkey (Project Number:
110K545) offers educational supports, opportunities of communication with experts and other
parents, behavior tracking system and multimedia content for teaching activities performed at home.
It is important to investigate the views of parents about design, ease of use and efficacy of the
software after they use it. The purpose of the research is to investigate the views of participants
about the software developed for parents of individuals with intellectual disability. With this purpose
in mind, a survey and an interview form were prepared. 107 participants were used the software and
filled the survey form, and semi-structured interviews were performed with ten of them. Qualitative
and Quantitative data were analyzed and it was found the participants had positive opinions about
the software in terms of design, ease of use and efficacy. As a result it was thought that the software can make significant contributions to parents that they can teach daily living skills to individuals with
intellectual disability and their computers, mobile devices and home environments can be turned into
educational environment.
Kaynak
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Cilt
3Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23637Koleksiyonlar
- Cilt: 03 Sayı (2) [4]
- Makale Koleksiyonu [156]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]