Okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Yıldırım, Aslı
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Taşer Polat, Tuğba
Metadata
Show full item recordAbstract
Bilgi ve iletişim çağıyla birlikte ekonomik, kültürel ve siyasal alanda yaşanan gelişmelerin sosyal değerlerde de değişikliğe sebep olmasıyla birlikte bu alanda boşluklar oluşmuştur. Bu boşluklara bağlı olarak erken çocukluk döneminden başlayarak eğitimin tüm kademelerinde doğrudan ve dolaylı olarak sosyal değerlere yer verilmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde yürütülen araştırmanın katılımcıları, Türkiye'nin orta batısında bulunan bir şehirdeki devlet anaokullarında görev yapmakta olan üç okul öncesi öğretmeni, belirlenen öğretmenlerin sınıfında eğitim gören çocuklar ve çocukların aileleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri; öğretmen kişisel bilgi formu, ebeveyn kişisel bilgi formu, gözlem, araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış ebeveyn görüşmeleri ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşmeleri olmak üzere farklı veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır ve katılımcılardan elde edilen veriler NVivo 11 paket programında analiz edilmiştir. Daha sonra, araştırma amaçları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Öğretmen ve ebeveynlerin görüşlerini yansıtmak için doğrudan alıntılar yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; sosyal değer kazanımı farklı düzeyde olan çocukların ebeveynleri arasında da farklılıklar vardır. Sosyal değer kazandırmada ailelerin de öğretmenlerin de yaşadıkları sorunlar bulunmaktadır. Ailelerin yakın çevreden, medyadan, okul yönetiminden beklentileri vardır. Öğretmenlerin en çok ailelerden beklentisi vardır. Aileler ve öğretmenlerin karşılıklı yürüttükleri iş birliği çalışmaları bulunmamaktadır.
Collections
- Yüksek Lisans [24]