Öğretmenlerin on iki yıllık zorunlu eğitimin (4+4+4) sosyal bilgiler dersine yansımalarına ilişkin algıları
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Anadolu Üniversitesi
Kaya, Erdoğan
Eryılmaz, Önder
Gezer, Uğur
Ekici, Murat
Kapan, Esma
Metadata
Show full item recordCitation
Kaya, E, Eryılmaz, Ö, Gezer, U, Ekici, M, Kapan E. (2015). Öğretmenlerin on iki yıllık zorunlu eğitimin (4+4+4) sosyal bilgiler dersine yansımalarına ilişkin algıları. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 5 (2), 54-93.Abstract
Toplumun, gelişen dünyanın, bilim ve teknolojinin gerektirdiği özelliklere sahip insanları
yetiştirmek eğitim kurumlarının önemli amaçlarından biridir. Eğitim kurumları bu işlevlerini,
eğitim sistemlerini çağın gereksinimlerine uygun hale getirip eğitim programları hazırlayarak
ve bunları sürekli geliştirerek yerine getirebilirler. Son yıllarda Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından gerçekleştirilen Türk eğitim sistemi ve programlarında değişikliklere neden olan on
iki yıllık zorunlu eğitim uygulaması da bunlardan biridir. Bu gelişmeden birçok ders gibi
Sosyal Bilgiler de etkilenmiştir. Böylece 5. sınıfın ortaokula dahil olması nedeniyle, Sosyal
Bilgiler derslerine sınıf öğretmenleri yerine Sosyal Bilgiler branş öğretmenleri girmeye
başlamıştır. Araştırmanın temel amacı, sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin on iki yıllık
zorunlu eğitimin Sosyal Bilgiler dersine yansımalarına ilişkin algılarını belirlemektir.
Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. Veriler görüşme
tekniği ile toplanmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde içerik analizinden
yararlanılmıştır. İlkokul ve ortaokul ayrımıyla özellikle 5. sınıfların okutulması konusunda
Sosyal Bilgiler ve sınıf öğretmenlerin görüşlerinde bazı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
Sosyal Bilgiler öğretmenleri 5. sınıf öğrencilerinin okutulmasında branşlarına ilişkin
uzmanlıklarının gerekliliğini ön plana çıkarırken, sınıf öğretmenleri de çocukların gelişim
düzeyine uygun eğitimin önemine vurgu yapmışlardır. The primary aims of educational institutions include training individuals who have the
characteristics that the society, developing world. Educational institutions can perform such
functions by adapting their systems to the requirements of the age, and preparing and
developing their programs accordingly. In recent years, the 12-year compulsory education
system has been one of these changes made by the Ministry of National Education. This
development affected the social studies course. With the fifth grade being included in middle
school, social studies teachers started to teach the social studies course instead of elementary
teachers. The aim of this study was to identify elementary and social studies teachers'
perceptions related to the reflections of the 12-year compulsory education on the social
studies course. Phenomenological design was employed in the study. The data were gathering
using the interview technique. In data analysis, content analysis was used. Differences were
revealed in the views of the social studies and elementary teachers in terms of teaching fifth
graders after the elementary school and middle school division. While the social studies
teachers featured the necessity of their expertise related to their subject in teaching fifth
graders, the elementary teachers pointed out the importance of education that was suitable to
the level of children.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
5Issue
2Collections
- Cilt: 05 Sayı (2) [6]
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]