Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı turizm lisesi öğrencilerinin staj kavramına yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Söz konusu amaç doğrultusunda, araştırmada nitel araştırma yöntemine başvurulmuş ve betimleyici araştırma deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak 2 adet açık uçlu sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de turizm eğitimi veren tüm liselerdeki 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2017- 2018 eğitim-öğretim yılı güz dönemi boyunca uygulanmış ve turizm liselerinde öğrenim gören 292 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler staj kavramını ifade etmek için 67 metafor üretmişlerdir. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar üç temada toplanmıştır. Bunlar; olumsuz, olumlu ve hem olumlu hem olumsuz algılardır. Araştırmada, öğrencilerin staj deneyimlerini ağırlıklı olarak olumsuz algıladıkları saptanmıştır. Söz konusu olumsuz metaforlar arasında “amelelik ve kölelik” öne çıkan metaforlar olmuştur. Sonuç olarak öğrenciler kendileri için beceri, bilgi ve tutum değişimi yaratacağı düşünülen staj deneyimini ağırlıklı olarak kölelik ve amelelik ile ilişkilendirmiştir. This study aims to depict the metaphorical perceptions of students in tourism vocational high schools. Accordingly, we benefited from the qualitative method and employed descriptive research model. The data were collected via an open-ended questionnaire consisted of two questions. The participants of the study are high school students 3rd and 4th grade in Turkey. The questionnaire was distributed to students through 2017- 2018 fall semester and the total sample was 292. The students generated 67 metaphors to Express training experience in total. The metaphors were classified in three themes. These are, namely, positive, negative, and mixed perceptions (perceptions work both ways). The study identified that the majority of the students perceive the training experience with negative qualities. The prominent metaphors were “construction work” and “slavery”.
Source
Türk Turizm Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
3URI
http://doi.org/10.26677/TR1010.2019.173https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeU5EZzFOUT09
https://hdl.handle.net/11421/23770