Eba Ders Modülünün ve Vsınıf Yazılımının Ters Yüz Sınıf Modelinde Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı; VSınıf etkileşimli sınıf yönetim yazılımı ve EBA Ders Modülünün Ters Yüz Sınıf Modelinde (TYS) uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. EBA Ders modülünü ve VSınıf yazılımını derslerinde daha önce kullanmış 14 öğretmenin görüşlerinin alındığı bu araştırma nitel bir çalışma olup, verilerin toplanması sürecinde yarı- yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; ders öncesi etkinliklerin ders başarısını artırdığı, öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağladığı, etkili ve gerekli olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bunun yanında katılımcılar VSınıf ve EBA Ders modülünün kullanımında bağlantı problemleri, donanımsal sorunlar, kullanım konusunda öğretmen ve öğrenci yetersizliği gibi problemler olsa bile bu sistemlerin genel anlamda öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrencilerin ders başarılarını ve ilgilerini artırdığını ifade etmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu VSınıf ve EBA Ders modülünün TYS modelinde uygulanabilir olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar belirttikleri eksikliklerin ve problemlerin giderilmesi hâlinde VSınıf ve EBA Ders modülünün daha kullanışlı olacağını ifade etmişlerdir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler getirilmiştir. The aim of this study is to determine the teachers’ opinions on the applicability of VClass interactive classroom management software and EBA Class module on flipped classroom. This research is a qualitative study and opinions of 14 teachers where taken who had used EBA Class module and VClass software in their classes beforehand. In the process of gathering data, semi- structured interview form was used. According to the findings, it has been stated that warm-up activities enhance academic success, makes the students be prepared for the lesson and these activities are effective and necessary. Besides, participants have stated that even if there are connection problems during the use of VClass and EBA Class module, hardware problems and in spite of the insufficiency of teachers and students in the use of these modules, in general the system facilitates the learning, thus students become more successful and more interested in the lesson. Most of the participants have expressed that VClass and EBA Class module are applicable on flipped classroom module. Also, they have stated that if problems and shortcomings specified by them are eliminated, VClass and EBA class module will be more useful. Recommendations have been made according to the findings.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
19Issue
1URI
http://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538301https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeU5UY3lNZz09
https://hdl.handle.net/11421/23808