Yayın tarihi için Cilt.09 Sayı.2 listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
Yeni Binyılın Öğrencileri’nin Özellikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)21. yüzyılda dijital teknolojilerin kullanımı tüm dünyada her alanda yaygınlaşarak artış göstermiş ve günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu gelişmenin doğal sonucu olarak da dijital teknoloji ... -
An Der Schwelle Zwischen Orient Und Okzident
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Der im Jahre 2003 erschienene Roman "Das Tuch aus Nacht" stammt von Christoph Peters, dem zeitgenössischen Autor der deutschen Literatur. Das Sujet und die Erzähltechnik bieten eine Fülle von Untersuchungsmaterial. Der ... -
Türkiye’de Ulusalcılığın Değişmeyen Simgesi: Onuncu Yıl Marşı
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Ulusal marşlar, ulusal bilincin oluşturulmasında ve yaşatılmasında önemli görevler üstlenen araçlardır. Türkiye’de bilinen pek çok marş olmasına karşın, İstiklal Marşı’ ndan sonra ulusal duygulara en fazla hitap eden ve ... -
Öğretmen Adaylarının Kişilerarası İlişkileri Ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişki
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları bağlanma stillerinin kişilerarası ilişkilerini yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmaya, 2007-2008 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi ... -
Çevresel Duyarlılık Ve Çevresel Davranışın Ekolojik Ürün Satın Alma Davranışına Etkilerinin Yapısal Eşitlik Modeliyle Araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Tüketiciler, hem daha sağlıklı hem de çevreyi gelecek nesiller adına korumaya yardımcı olduğu için giderek artan bir şekilde ekolojik ürünleri tercih etmektedirler. Çalışmada üniversite öğrencilerinin ekolojik gıda ürünü ... -
Özel Markalı Ürünlerin Pazarlama Stratejileri Ve Bursa İlindeki Perakende Gıda İşletmeleri Üzerinde Bir Alan Araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Perakende sektöründe yaşanan yoğun rekabet ve gelişmeler karşısında rekabet avantajı sağlamaya çalışan perakende işletmeler, farklı bir strateji olarak kendi markalı ürünlerini de geliştirmeye yönelmektedirler. Ülkemizde ... -
İşletmelerin Yenilikçi Kabiliyetleri Ve İhracat Performanslarına Etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmanın amacı belirgin yenilikçi kabiliyet boyutlarının, işletmelerin ihracat performanslarında etkili olabileceği varsayımını test etmektir. Bu doğrultuda işletmelerin yenilikçi kabiliyetleri yedi faklı boyutta ... -
The Accuracy Of Financial Distress Prediction Models In Turkey: A Comparative Investigation With Simple Model Proposals
(Anadolu Üniversitesi, 2009)This study aims to test eight well-known and widely used financial distress prediction models and to compare their performance in Turkey for the first year prior to failure. The comparison is enriched with the details ... -
Mersin’de Yaşayan Tüketicilerin Tüketici Hakları Konusundaki Bilinç Düzeylerini Etkileyen Faktörleri İnceleyen Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Mersin’de yaşayan tüketicilerin tüketici hakları konusundaki bilinç düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın ilk bölümünde, tüketici hakları araştırma alanında yapılan çalışmaların ... -
Kırsal Kalkınma Yaklaşımları Ve Küçük Meta Üretimi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışma son günlerde dünya genelinde artan yoksulluk ve açlık tehlikesinin yeniden gündeme getirdiği kırsal kalkınma ve kırsal değişim konusunda genel kuramları özetlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla üç yaklaşım grubu ... -
20. Yüzyıl Başında İstanbul’da Bir Japon Gezgin– Kenjırō Tokutomı’nin Türkiye İzlenimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)1906 yılının Haziran ayında İstanbul’da üç gün geçiren Japon yazar Kenjirō Tokutomi’ nin Türkiye izlenimleri aynı yıl Junrei Kikō adıyla basılan kitapta yer alır. Bu dönemde, Japonya’da 16. yüzyıl sonlarından 19. yüzyılın ...