Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
Citation
Gündoğan Çögenli, A, Güven, M. (2015). Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 5 (2), 131-150.Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları
planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama
gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 öğrenim yılında Uşak
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıfta öğrenim gören 106
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline göre
desenlenen araştırmada veri toplama aracı olarak Bilişüstü Öğrenme Stratejileri Belirleme
Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme
stratejilerinin belirlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, bilişüstü öğrenme
stratejileriyle akademik başarı arasında doğrusal bir ilişki olup olmadığını belirlemek için
Pearson Moment çift yönlü korelasyon analizi ve bu stratejilerin akademik başarıyı tahmin
etme gücünün belirlenmesi için Çoklu Regresyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayların en çok planlama, izleme ve duyuşsal
stratejileri kullandıkları; değerlendirme stratejilerini ise daha az kullandıkları ortaya çıkmıştır.
Kullandıkları stratejilerin akademik başarılarını yordama gücüne ilişkin sadece değerlendirme
stratejilerinin akademik başarıyla anlamlı bir ilişkisinin olduğu ve toplam varyansın %8’ini
açıkladığı görülmüştür. The aim of this study is to examine the predictive power of planning, monitoring, evaluation
and affective strategies, applied by preservice teachers in a metacognitive level, to predict
academic success. The examined group is a collection of 106 second-year students in
Department of Primary School Teacher Education in Faculty of Education in Uşak University.
The descriptive texture of the study is constructed on relational scanning model and
Metacognitive Learning Strategies Determining Scale is used as the data collection tool. The
study utilizes arithmetic mean, standard deviation in order to identify the metacognitive
learning strategies practiced by preservice teachers, and applies Pearson Moment productmoment correlation analysis to determine the probable linearity between metacognitive
learning strategies and success, and finally uses Multiple Regression Analysis Techniques to
analyze the power of these metacognitive strategies to predict success. Research results
indicate that the preservice teachers use planning, monitoring and affective strategies more
and the evaluation strategies lesser. The results over the predictive power of the used
strategies by preservice teachers to predict their success show that only the evaluative
strategies displayed a meaningful relation to academic success which explained the 8 % of the
total variance.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
5Issue
2Collections
- Cilt: 05 Sayı (2) [6]
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]