Yayın tarihi için Cilt: 07 Sayı (2) listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Okul iklim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: güvenirlik ve geçerlilik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Okul iklimi bir okulun kişiliği olarak tanımlanmakta, bir okulun etkililiği, verimliliği ve güvenliği için önemli görülmektedir. Okul iklimi konulu çalışmalar genellikle öğrenci görüşlerine başvurularak gerçekleştirilmiş, ... -
Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre okullarda karşılaşılan sosyal sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin okullarda karşılaştığı sorunların belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli olan durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’ndaki becerileri kazandırmada ders kitaplarının yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırma, 2005 yılı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’ndaki temel becerileri kazandırmada ilkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı içeriğinin yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla ... -
Türkiye ve Kanada sosyal bilgiler öğretim programlarının değerler eğitimi bakımından karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı, 2005 Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ile 2005 Kanada Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nı değerler eğitimi bakımından karşılaştırmaktır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak doküman ... -
İngiltere vatandaşlık eğitimi programı: toplumsal temelleri, boyutları ve temel bileşenleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İngiltere’de vatandaşlık dersi her ne kadar 2002 yılından itibaren Ulusal Programda zorunlu dersler arasında yer alsa da 2010 yılında yapılan değişiklikle okullar bu dersi kendi istedikleri şekilde uygulayabilmektedir. ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ...