İlkokul öğrencilerinin gözünden Hayat Bilgisi dersi
Citation
Gündoğan, A. (2020). İlkokul öğrencilerinin gözünden Hayat Bilgisi dersi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 10 (1), 31-53.Abstract
Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersine yönelik görüşlerini belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu bağlamda fenomenolojik
desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Uşak ilindeki bir ilkokulda öğrenim gören
20 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler
ile toplanmış; ses kayıt cihazı ile kayıt altına alnımıştır. Verilerin analizinde tematik analizden
yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler hayat bilgisi dersinin kapsamına yönelik
gerçek yaşamla ilgili olduğunu, günlük sorunlarla başa çıkabilmede kimi bilgi ve beceriler
kazandırdığını, temel değer ve düşünceleri barındırdığını ve onların eğlenme gereksinimlerini
karşıladığını ifade etmişlerdir. Öğrenciler, öğretmen rolünü geleneksel özelliklerle
ilişkilendirmişler; öğrencilerin pasif roller üstlendiği belirtmişlerdir. Bunun yanında öğrencilerin
Hayat Bilgisi dersini ders dışı etkinliklerle işlemek istedikleri ancak bunu gerçekleştiremedikleri
belirlenmiştir. Dersin değerlendirme boyutunda, öğretmenin sıklıkla test, soru-yanıt tekniklerini
kullanmayı tercih ettiğini ortaya çıkmıştır. Son olarak araştırmada Hayat Bilgisi dersinin
öğretmen ve öğrenciler tarafından her zaman olmasa bile kimi zamanlarda ihmal edilebildiği ve
derse olduğundan daha fazla önem verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to determine the perceptions of primary school students towards
life sciences courses. The study was conducted using qualitative research method. In this respect,
the phenomenological design was applied. The participants of the study consisted of 20 primary
school third grade students in primary school in Uşak. Research data were collected by semistructured interviews; recorded with voice recorder. For the analysis of the data, thematic analysis
was applied. According to the results of the research, the students stated that they are related to
real life in the scope of life science course, they gain some knowledge and skills in coping with
daily problems, and they contain basic valuesand thoughts and meet their entertainment needs. The
students associated the role of teacher with traditional features; stated that students play passive
roles. In addition, it was determined that students wanted to study Life Science course with
extracurricular activities but could not do it. In the evaluation dimension of the course, it was
revealed that the teacher frequently preferred to use test and question-answer techniques. Finally,
in the research, it was concluded that Life Science course can sometimes be neglected, if not
always, by teachers and students, and more importance should be given to the course.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
10Issue
1Collections
- Cilt:10 Sayı (1) [27]