Yabancı dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin temel kavramları konusunda öğrenci görüşleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-0115-9756
Köşker, Gizem
Metadata
Show full item recordCitation
Köşker, G. (2020). Yabancı dil öğretiminde kültürlerarası iletişimin temel kavramları konusunda öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 10 (1), 237-272.Abstract
2000’li yıllardan itibaren yabancı dil öğretiminde benimsenen ve Avrupa Dilleri Ortak
Çerçeve Programı’nda sistematik biçimde açıklanmış olan Görev Temelli Yaklaşım, yabancı dil
kullanıcısını toplum içinde bir sosyal aktör olarak kabul etmektedir. Bireyin sadece dilsel ögelerle
değil, toplum içindeki davranışları ile de farklı dil ve kültürden bireylerle iletişim kurduğu
savunulan bu yaklaşımda, yabancı dil öğrenen bireyde, kültürel farklılıklara karşı hoşgörülü bir
bakış açısı ve kendi kültürel kimliğine karşı da farkındalık geliştirmesi hedeflenir. Bu hedefi
gerçekleştirmek için yabancı dil öğretiminde öğrencide, kültürlerarası iletişim yaklaşımında ön
plana çıkan bazı kavramlarla ilgili farkındalık kazandırılması gerekmektedir. Bu çalışma Yabancı
Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği Programı 4.sınıf öğrencilerinin kimlik, önyargı,
klişe, ayrımcılık, etnik merkezcilik ve kültürlerarasılık kavramları ile ilgili görüşlerini belirlemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen bu nitel araştırmada, öğrencilerin
sözü geçen kavramlarla ilgili görüşlerini detaylı biçimde belirleyebilmek için açık uçlu sorulardan
oluşan görüşme formları aracılığıyla veri toplanmıştır. Verilerin analizi sürecinde içerik analizi
yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin, belirtilen kavramlarla ilgili
görüşlerinden ulaşılan temalar yabancı dil öğretimi ile ilişkilendirilmiş ve raporlaştırılmıştır. The task-based approach, widely accepted after 2000s and systematically explained by
“Common European Framework of Reference for Languages” (CEFR), considers a foreign
language user a social actor in a society. In this approach, it is claimed that an individual
communicates with the members of different cultural communities not only by spoken language
but also by his behaviors in that community. The task-based approach also aims to give a student
tolerance against the cultural differences and awareness of his cultural identity. In order to reach
this target, students have to be provided by some basic concepts such as identity, prejudice, cliche,
discrimination, ethnocentrism and interculturality that compose the intercultural communication
approach. This study aims to find out the opinions of fourth grade students in French Language
Teaching Programme on the basic concepts of this approach. In this research, which was designed
as case study, the data were collected by the interview forms including open-ended questions in
order to get detailed ideas of the participants on the above mentioned concepts. It is preferred to
have purposeful sampling as a choosing method for the current case study. Consent forms proving
this study was based upon volunteering were given to the participants and they were informed
about the aim and the content of the study. The data were analysed by the content analysis method
and the results were discussed with reference to foreign language teaching.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
10Issue
1Collections
- Cilt:10 Sayı (1) [27]
- Makale Koleksiyonu [86]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]