Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup)
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-4701-1949
Altınpulluk, Hakan
Metadata
Show full item recordCitation
Altınpulluk, H. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (editöre mektup). Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 4-6.Abstract
Artırılmış gerçeklik, fiziksel dünyadaki nesnelere bilgisayar sistemlerinden türetilmiş sayısal eklemeler yapılmasıyla
gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, çok çeşitli alanlarda kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamalarının kendine özgü
felsefe, kuram ve yaklaşımlar içeren açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliğini tartışmaktır. Bu bağlamda,
kuramsal olarak çok çeşitli disiplinlere uyarlanabilen evrensel tasarım ilkeleri ve açık ve uzaktan öğrenmenin “teknoloji”,
“iletişim” ve “öğrenme” boyutları ele alınacaktır. Böylece, artırılmış gerçekliğin, açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında
kullanımının salt teknoloji bütünleştirmesi olarak görülmesinin önüne geçilecektir. Bu çalışma bir doktora tezi kapsamında
yürütülecek olup çalışmada artırılmış gerçekliğin, açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında nasıl kullanılabileceğine yönelik bir
yaklaşım oluşturulması hedeflenmektedir. Augmented Reality is implemented with the physical world objects onto digital additions which were derived computer
systems. Augmented Reality applications are used in a variety of fields. The purpose of this research determines that the
usability of Augmented Reality in Open and Distance Learning which includes specifically philosophy, theory and approaches.
In this context, Universal Design Principles which are adaptable to a wide variety of disciplines and Open and Distance
Learning's dimensions "Technology", "Communication" and "Learning" will be discussed. Thus, Augmented Reality with Open
and Distance Learning shouldn't be regarded as the integration of technology. This work will be carried out as part of a doctoral
dissertation. This study aims to develop an approach how to use an Augmented Reality in Open and Distance Learning
environments
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]