Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Uyguçgil, Gülendam
Demiray, Uğur
Metadata
Show full item recordCitation
Uyguçgil, G, Demiray, U. (2015). Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 7-38.Abstract
Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı
ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 yılı rakamlarına göre, dünya
çapında 100.000’in üzerinde kayıtlı öğrencisi olması nedeni ile mega olarak nitelendirilen 18 üniversite ele alınmıştır. Söz konusu
üniversitelerin kurumsal web siteleri içerik çözümlemesi yöntemi ile incelenmiş, sosyal paylaşım sitelerinden Facebook ve
Twitter’da yer alan kurumsal hesapları taranmıştır. Elde edilen veriler, söz konusu üniversitelerin hangilerinin web sitelerini ve
sosyal medyayı pazarlama iletişimi açısından en etkin kullandığının ve bu konuda birbirlerine karşı üstün ve eksik yönlerinin
belirlenmesi amacı ile Analitik Hiyerarşi Süreci’nden (AHS) geçirilmiştir. AHS modeli kullanılarak, kurumsal web sitelerini ve
sosyal medyayı etkin kullanma durumlarına göre kurumlar sıralanmış, etkin kullanımı değerlendirebilme yolunda bir şablon
oluşturulmaya çalışılmıştır. The main purpose of this study is to evaluate the effective use of institutional websites and social media, in terms of marketing
communications, at ODL institutions. Therefore, the eighteen worldwide mega universities, which had over 100,000 students in
the year 2012, were selected through purposeful sampling to investigate their Institutional Facebook and Twitter accounts as well
as their websites. The collected data were analyzed through the content analysis method. To find out the strong and weak sides
of these professional environments, the effective use of institutional websites and social media of these eighteen worldwide mega
universities were also defined and evaluated in terms of marketing communication with the Analytic Hierarchy Process (AHP).
Finally, these eighteen mega-universities were ranked by an AHP model to build as a template for evaluating the effective use of
institutional websites and social media.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]
- Makale Koleksiyonu [157]