Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Bozkurt, Aras
Metadata
Show full item recordCitation
Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 65-81.Abstract
Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla
tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin tek başına veya
diğer bilgi ve iletişim teknolojileriyle bir arada kullanılmasıdır. Günümüzde, mobil öğrenme sunduğu esnek öğrenme fırsatları
ve ortaya çıkan yeni mobil teknolojilerle etkili bir öğrenme modeli olarak ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı
geleneksel alanyazın taraması yaparak var olan çalışma bulgularını özetleme ve sentezlemektir. Çalışma için belirlenen
alanyazın tarama ölçütü güncelliktir. Bu yüzden özellikle 2000 yılından sonra yapılan çalışmalara yer verilmiştir. Çalışmada
mobil öğrenmenin tanımı, mobil araçlar, mobil öğrenmenin gerekçesi, mobil öğrenme projeleri, mobil öğrenme ve eğitim
konuları ele alınmıştır. Mobile technology has been changing the way as well as the way we learn. Defining within this perspective, mobile learning
involves the use of mobile technology, either alone or in combination with other information and communication technologies,
to enable learning anytime and anywhere. Presently, mobile learning appeared as an effective learning model with flexible
learning opportunities and emerging mobile technologies. In this regard, the purpose of this research is to summarize and
synthesize research findings in the literature by employing traditional literature review. The review criteria of the research is upto-dateness. On this basis, research published after 2000 was particularly included to the scope of this study. Throughout the
research, definition of mobile learning, mobile devices, justification of mobile learning, mobile learning projects, mobile
learning and education topics were explained.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
1Issue
2Collections
- Cilt :1 Sayı (2) [8]
- Makale Koleksiyonu [44]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4520-642X; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2016)Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
Özkul, A. Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydemir, Mesut (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin öğretme-öğrenme süresine katılım düzey ve biçimleri
Ünal, Zeliha (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bireye toplumsal kişilik kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler Programının öğelerinden olan öğretme-öğrenme süreçleri; eğitim amaçlarının gerekli kıldığı yaşantıların istenilen davranışlara dönüştürülmesi için yapılan ...