Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-4301-1370
Özdamar Keskin, Nilgün
Kılınç, Hakan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Özdamar Keskin, N, Kılınç, H. (2015). Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 68-90.Özet
Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılmasıdır. Mobil öğrenme,
belirli bir yere bağlı olmadan eğitim içeriğine erişebilmeyi, dinamik olarak üretilen hizmetlerden yararlanmayı ve başkalarıyla
iletişimde bulunmayı sağlayan, kullanıcının bireysel olarak gereksinimine anında cevap vererek üretkenliğini ve iş performans
verimliliğini artıran ve mobil teknolojiler aracılığıyla gerçekleşen öğrenme olarak tanımlanmaktadır. Diğer bir tanıma göre
mobil öğrenme, kişisel elektronik cihazlar kullanarak, içerik ve sosyal etkileşimler aracılığıyla çeşitli bağlamlarda gerçekleşen
öğrenmedir. Mobil cihazların kullanımındaki artışın yanı sıra, mobil uygulamaları indiren ve kullanan bireylerin sayısının her
geçen gün artması, öğrenme amacıyla mobil uygulama geliştirmeye yönelik ilgiyi artırmıştır. Bu çalışmada geliştirme
platformlarının çeşitli değişkenler açısından sunduğu avantajlar ve dezavantajlara ilişkin öneriler sunulacaktır. Örnek
uygulamalara da yer verilen bu çalışmanın mobil öğrenme projesi geliştirmek isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara yol
gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir. The purpose of this study is to compare the development platforms for mobile learning applications. Mobile learning is defined
as a learning which takes place via mobile technologies, enables accessing educational contents without a spatial restriction and
dynamically benefiting from produced services and communicate with others, and which increases the productivity and work
performance of users by instantly responding to their individual needs. According to another definition, mobile learning takes
place in various contexts through contents and social interactions using personal electronic devices. In addition to the increase in
the use of mobile devices, the fact that the number of those who download and use mobile applications increases every day has
raised the interest in the development of mobile applications for learning. This study offers various suggestions relating to the
advantages and disadvantages presented by platforms based on various variables. Also including some application examples, it
is believed that the study will guide to those researchers and application developers who want to design mobile learning projects
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24457Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve mobil öğrenme
Ekren, Gülay (Anadolu Üniversitesi, 2016)Mobil cihazlara küresel erişimin mümkün olması mobil öğrenmeye olan ilgiyi arttırmaktadır. 1970’lerden günümüze gelişmekte olan mobil cihazlar dinamik bir yapıda olduğundan mobil öğrenmeye dâhil edilebilecek kişisel ... -
Mobil sağlık yeniliği: mobil öncüler için en iyi uygulamalar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Kaçmaz, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 2015)Rick Krohn ve David Metcalf’in editörlüğünü üstlendiği Mobil Sağlık Yeniliği: Mobil Öncüler İçin En İyi Uygulamalar adlı kitap, yedi temel alanda toparlanmış otuz iki araştırma alanına yönelik bir gündem belirleme ... -
Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-0492-4492; Güler, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2015)Teknoloji, insan yaşamının bir parçası hâline gelmiştir. Teknolojideki hızlı değişim bilgiye ulaşım yollarını da çeşitlendirmektedir. Bilgiye her yerden ve her an erişim mobil teknolojiler ile sağlanabilmektedir. Her geçen ...