Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0001-8707-5918
Fırat, Mehmet
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Fırat, M. (2015). Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 108-114.Özet
İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
(Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, Mimi Miyoung Lee,
Thomas C. Reeves ve Thomas H. Reynolds’ın yaptığı bu kitabın iki temel odağını oluşturmaktadır. 356 sayfalık bu başvuru
kaynağı sekiz ana bölüm ve 29 alt bölümden oluşmaktadır. Dünyanın farklı ülkelerinden çeşitli kuruluşların deneyimleri ve
katkılarıyla hazırlanan bu kitapta açık öğretimin doğasında yatan küresellik nosyonu ışığında MOOC’ların dünü, bugünü ve
geleceği ele alınmıştır. Eğitimde açıklık, tasarım ve androgoji/pedagojiden ödün vermeden iyi yapılandırılmış MOOC’ların
ICT’lerin sunduğu zenginliklerin karmaşıklık ve düzensizliğe dönüşmesini engelleyebileceği görüşü kitabın ana temasını
oluşturmaktadır. Bu incelemenin sonunda, kitaptan edinilen görüşler doğrultusunda açık ve uzaktan öğretim kapsamında
MOOC geliştiren üniversitelere bazı öneriler de sunulmuştur Considering as a new phase in the use of Internet in open and distance education Massive Open Online Course (MOOC) and
open education are the two main focus of this book edited by Curtis J. Bonk, Mimi Miyoung Lee, Thomas C. Reeves ve
Thomas H. Reynolds. This 356-page reference book consists of eight main sections and 29 chapters. Past, present and the future
of MOOCs are discussed in the light of the notion of globalization lies in the nature of open education throughout this book
prepared with the support and experiences of various organizations from world's different countries. Vision of well-structured
MOOCs without compromising openness in education, design and andragogy/pedagogy have potantial to prevent the
transformation of the reachnes of ICTs to a complexity and disorder is the central theme of the Book. At the end of this review,
some suggestions in accordance with opinions from the Book were also presented for universities that use MOOCs within the
scope of open and distance education.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24460Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]