Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıkları ve sosyal ağ kullanımına ilişkin görüşleri
Citation
Tosun, N. (2016). Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıkları ve sosyal ağ kullanımına ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 114-149.Abstract
İnternetin kullanıcılara sunduğu çok sayıda olanaktan biri de sosyal ağ üyeliğidir. Sosyal ağlar, bireylerin internet ortamında
bir araya gelerek yazı, resim, fotoğraf ve video paylaşımları yapabilmesini sağlayan etkileşimli platformlardır. Konuyla ilgili
olarak alan yazında, meslek lisesi öğrencileri ile yapılmış çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle araştırmada meslek lisesi
öğrencileri ile çalışılmıştır. Bu araştırmada, meslek lisesi öğrencilerinin sosyal ağları kullanma alışkanlıklarını ortaya koymak,
sosyal ağların günlük yaşamda ve eğitimde kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları,
Kırklareli il merkezindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenim görmekte olan 519 öğrencidir. Veri toplama aracı
olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, 23 adet çoktan seçmeli ve 4 adet açık uçlu sorudan oluşan anket formu
kullanılmıştır. Bu sorularla öğrencilerin sosyal ağ kullanma durum ve alışkanlıkları ile sosyal ağların kendileri için önemi,
yararı, kullanırken yaşadıkları sorunlar ve eğitimde kullanımına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler,
SPSS istatistik programıyla analiz edilerek, sonuçlar yorumlanmıştır. One of the several opportunities Internet provides to the users is social network membership. Social networks are interactive
platforms providing individuals to share texts, pictures, photographs and videos coming together in an Internet environment.
Individuals can sign up to one or more than one social networks for various reasons. When the literature related to the subject
was reviewed, it didn’t find studies with vocational high school students. For that reason, the study was carried out with
vocational high school students. The sample of the study included 519 students of a Vocational and Technical Anatolian High
School in central Kırklareli province. In the study, a questionnaire form including 23 multiple choice and 4 open-ended
questions developed by the researcher were used as the data collection tool. Through these questions, social networking status
and habits of students, the importance of social networks for themselves, the benefits of using their experience and views on the
use of problems, use in education were determined. Obtained data were analyzed using SPSS statistical software, and the results
were interpreted.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt :2 Sayı (2) [11]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
1714-1715 Yılları Arasında Konya’daki Mahallelerin Konut Yayılımlarının 45 Numaralı Şeriye Sicil Defterindeki Menzil Satış Belgeleri Işığında Çözümlemesi
Halaç, Hanım Hicran (2012)Tarihsel araştırmalar genellikle, geçmiş dönemlerin gündelik hayat yapıları ile ilgilenmek yerine, tarihsel dönüşüm eşiği olarak nitelenen bazı olayları incelemeyi tercih etmiştir. Çünkü tarihsel süreçte iz bırakıcı diye ... -
The Effects of External Monetary Policy Shocks on Turkish Macroeconomic Variables
Tiryaki, Ahmet (2005)Ekonomik olarak gelişmiş ülkelerin para politikalarindaki değişiklikler sadece bu ülkelerin reel makro ekonomik değişkenlerini değil aynı zamanda effektif talep dışşallıklan yoluyla onlarla ekonomik ve finansal anlamda ... -
Veblen'ci Gösteriş Amaçlı Tüketim
Açıkalın, Sezgin; Erdoğan, Levent (2004)Zenginliğin, gösteriş amaçlı yapılan tüketim harcamalarıyla, toplumun tamamına bir sinyal şeklinde gönderilmesi "sosyal statü kazanma" amaçlı olarak Veblen tarafından ele alınmış ve ekonomi literatürüne girmiştir. Sosyal ...