Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Cırık, Mevlüt
Metadata
Show full item recordCitation
Cırık, M. (2016). Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 170-187.Abstract
Bu çalışma, uzaktan eğitimin üstün zekâlıların eğitiminde kullanılmasıyla ilgili literatürdeki araştırmaları incelemek üzere
yapılmıştır. Çalışmada örgün eğitim ile uzaktan eğitimin karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin, üstün zekâlıların
eğitiminde kullanılmasına yönelik olarak yapılandırılan hızlandırma, zenginleştirme, müfredat farklılaştırması gibi hususlar
incelemeye konu edilerek, bu alanda yapılan araştırmalar ele alınmıştır. Araştırmalar kapsamında ortaya çıkan ve uzaktan eğitimin
üstün zekâlıların eğitimi açısından sunmuş olduğu avantajlar ve dezavantajlar ele alınmıştır. Üstün zekâlılara yönelik olarak
hazırlanacak olan programların sahip olması gereken niteliklere yer verilmiş ve söz konusu programlara dâhil olacak öğrencilerin
hangi özelliklere sahip olması gerektiği hususlarına da değinilmiştir. This study was conducted to examine the studies in the literature on the use of distance education in the education of gifted and
talented children. In the study, distance education are compared with formal education. In addition, subject to review issues such
as curriculum differentiation, acceleration, enrichment which are configured for use in the education of gifted and researches
done in this field are discussed. Studies have revealed that the advantages of distance education is offered in terms of education
of gifted and disadvantages are discussed. Qualities that have to be prepared for gifted programs and characteristics of students
will be involved in the programs are presented.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
3Collections
- Cilt :2 Sayı (3) [12]
- Makale Koleksiyonu [156]