Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0001-8707-5918
Güneş, Aysun
Fırat, Mehmet
Metadata
Show full item recordCitation
Güneş, A, Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 115-129.Abstract
Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır.
1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ve Mark Johnson'ın Çağdaş Metafor
Teorisi çalışmalarıyla birlikte bilimsel araştırma gündemine taşınmıştır. Ayrıca metaforlar bilimsel araştırma yöntemi olarak da
kullanılmaya başlanmıştır. Nitel bir araştırma yöntemi olarak metafor analizi, doğası gereği tipik bir bireysel görüşme, odak grup
görüşmesi, gözlem ya da doküman incelemesinin türlerine göre daha kullanışlı ve kolay bir araştırma yöntemi olarak
değerlendirilebilir. Özellikle gözlem ve görüşme gibi yüz yüze araştırma yöntemlerinin uygulanmasının mümkün olmadığı
durumlarda derinlemesine araştırma yapabilmek için metaforlardan etkili bir şekilde yararlanılabilir. Bu da açık ve uzaktan
öğrenme araştırmalarında metafor analizinin kritik değerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada da metafor analizinin açık ve
uzaktan öğrenme araştırmalarında hangi amaçla, nasıl ve hangi koşullarda kullanılabileceği tartışılmıştır. Çalışmanın sonunda
yapılabilecek araştırmalara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur. Metaphors are linguistic structures that are used to express the similarity, proximity and relationship which cannot be expressed
with basic explanations fully. Metaphors, which were just for the rhetoric or the linguistic use until 1980’s, were brought up to
the agenda of scientific research with the “ Contemporary Metaphor Theory” studies of George Lakoff and Mark Jonson.
Moreover metaphors have been used as a research method. As a qualitative research method, Metaphor analysis can be seen as
an easier and more useful research method compared to those which carry out individual interview, focus group interview,
observation or document review. Metaphors can especially be used in some situations that we can not carry out methods requiring
observation or interview. This puts forward the critical importance of metaphor analysis in open and distance education. In this
study, the reasons and the ways of using metaphor analysis in open and distance education was discussed. At the end of this study,
some suggestions were given for future researches.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
3Collections
- Cilt :2 Sayı (3) [12]
- Makale Koleksiyonu [195]
- Makale Koleksiyonu [50]