Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin mükemmeliyetçiliğe bakışlarının değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-1082-4073
0000-0002-0194-616X
Sönmez, Harun
Aydın, Sinan
Er, Fikret
Metadata
Show full item recordCitation
Sönmez, H, Aydın, S, Er, F. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin mükemmeliyetçiliğe bakışlarının değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 77-95.Abstract
Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçiliğe
bakışlarının çok boyutlu mükemmeliyetçilik ölçeği ile değerlendirilmiştir. Açıköğretim Sisteminde belirli zaman periyotlarında
öğrencilerin sistem hakkındaki görüşlerini almak için anketler uygulanmaktadır. Anket sonuçları sistemden gelen diğer bilgilerle
birleştirilerek iyileştirmeler planlanmakta, yeni dersler ve programlar oluşturulmaktadır. Öğrencilerin mükemmeliyetçi
yapılarının nasıl olduğunu belirlemek, sistem hakkındaki görüşlerini almak için uygulanan anketlerin güvenilirliğini de
arttıracaktır. Bu nedenle çalışmada Açıköğretim Sistemi içinde yer alan Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ve İşletme
Fakültesi öğrencileri mükemmeliyetçilikleri bakımından değerlendirilmiştir. Öğrencilerin altı faktörlü çok boyutlu
mükemmeliyetçilik ölçeğine verdikleri cevaplara göre Açıköğretim Sistemindeki üç fakülte öğrencilerinin birbirlerinden farklılık
gösterdiği belirlenmiştir. Buna bağlı olarak Açıköğretim Sistemi içinde yer alan Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ve
İşletme Fakültesi öğrencilerine uygulanan görüş belirleme anketlerinin her fakülte için ayrı ayrı değerlendirilmesi verilecek olan
yönetimsel kararların tutarlılığını arttıracağı söylenebilir. In this study, the perception of perfectionism of university students studying at Anadolu University Open Education System is
evaluated via multidimensional perfectionism scale. In Anadolu University Open Education System, in order to get opinions of
students about the system, questionnaires are applied at periodically. Survey results and the other information about students are
planned to be combined with other information coming from the system, new courses and programs are being prepared.
Determining how perfectionist students are doing will also increase the credibility of the questionnaires used to get their views
on the system. For this reason, the students of the Open Education Faculty, Faculty of Economics and Faculty of Business
Administration within the Open Education System were evaluated for their perfectionism. According to the students' responses
to the six-factor multidimensional perfectionism scale, it was determined that the three faculties in the Open Education System
differ from each other. Therefore, it can be said that the evaluation of the opinion-setting questionnaires applied to the students
of the Open Education Faculty, the Faculty of Economics and the Faculty of Economics within the Open Education System will
increase the consistency of the administrative decisions when the results are classified for each faculty separately.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
1Collections
- Cilt :3 Sayı (1) [11]
- Makale Koleksiyonu [195]