Yetişkin öğrenenlerin kitlesel açık çevrimiçi derslere ilişkin görüşleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi
Yıldız Aybek, Hilal Seda
Metadata
Show full item recordCitation
Yıldız Aybek, H. S. (2017). Yetişkin öğrenenlerin kitlesel açık çevrimiçi derslere ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 188-208.Abstract
Bu araştırmanın amacı, en az bir adet KAÇD’e katılmış olan öğrenenlerin KAÇD’ler hakkındaki deneyim ve
düşüncelerini belirlemektir. Bu amaçla sekiz kadın iki erkek toplam 10 katılımcı ile bir görüngübilim çalışması
yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen dokuz maddelik bir anket formu ile toplanmış ve daha
sonra betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Daha sonra başka bir araştırmacıdan, seçkisiz olarak belirlenmiş
iki katılımcıya ait yanıtların kodlanması istenmiş ve kodlamalar karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre,
katılımcıların KAÇD’i öncelikle kendilerini geliştirmek için ve KAÇD’in kapsadığı derslere yönelik ilgileri nedeniyle
aldıkları bulunmuştur. Ayrıca, KAÇD’in sunum şeklinin, etkileşim imkânının KAÇD’lerin kendilerine sundukları
yeniliklerden olduklarını belirten katılımcılar, farklı görüş ve kültürleri tanıma, ders uzmanından geribildirimler
alabilmek gibi konuları KAÇD’lerin olumlu yönleri olarak ifade etmiştir. Ancak geribildirimlerin yetersizliği, bağlantı
sorunları ve KAÇD arayüzü ile ilgili sorunları KAÇD’lerin olumsuz yönleri olarak belirtmişlerdir. The purpose of this research is to determine the experiences and perceptions of learners who have participated in
at least one MOOC. For this purpose, a phenomenology study was conducted with a total of 10 participants, eight
female and two male. The data were collected by a nine‐item questionnaire developed by the researcher and then
analyzed by descriptive analysis technique. Later, another researcher was asked to code the responses of two
randomly selected participants and the codings were compared. According to the results of the analysis, the
participants primarily interested in improving themselves and the lessons covered by the MOOC. In addition,
participants expressed that the presentation of MOOC, the possibility of interaction is the innovations they offered
to them, the recognition of different views and cultures, and the feedback from course experts, as positive aspects
of MOOC. However, inadequacy of feedback, problems with connection and problems with MOOC interface are
pointed out as negative aspects of MOOCs.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
1Collections
- Cilt :3 Sayı (1) [11]