Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrenenlerin sınav ve büro hizmetlerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Aydın, Sinan
Öztürk, Aylin
Metadata
Show full item recordCitation
Aydın, S, Öztürk, A. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrenenlerin sınav ve büro hizmetlerine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 64-79.Abstract
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, yükseköğretimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla 1982 yılından bu yana
Türkiye’de ve yurt dışında öğrenme hizmeti sunmaktadır. 35 yıllık deneyimi ile öğrenenlerin yaşam boyu öğrenme sürecine
destek olan Açıköğretim Sistemi, öğrenenlere hem internet üzerinden hem de yüz yüze öğrenme ve destek hizmeti sunmaktadır.
Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi sistemin iyileştirilerek hizmet kalitesinin
arttırılmasında önemlidir. Bu çalışmada, açık ve uzaktan öğrenenlerin cinsiyet, medeni durum ve çalışılan sektör değişkenlerine
göre sınav ve büro hizmetlerine yönelik görüşleri bakımından farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amaçlanmaktadır.
Çalışmanın katılımcıları, 2014-2015 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı olan ve Çevrimiçi
Hizmet Değerlendirme Anketine gönüllü olarak katılan 43.106 öğrenendir. Çalışma kapsamında, öğrenenlerin sınav ve büro
hizmetlerine ilişkin görüşleri üzerinde faktör analizi yürütülmüş ve sınav hizmetlerinde bir faktörün, büro hizmetlerinde ise iki
faktörün uygun olduğu tespit edilmiştir. Sınav hizmetleri ve büro hizmetleri için yürütülen t-testi ve varyans analizi sonuçlarına
göre faktör skorları bakımından cinsiyet, medeni durum ve çalışan sektör değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı
farklılıklar tespit edilmiştir. Anadolu University Open Education System has been providing educational services both in Turkey and abroad since 1982 in
order to provide equal opportunity in higher education. With its 35 years of experience, the Open Education System, which
supports learners' lifelong learning process, offers both online and face-to-face learning and support services to learners.
Assessment of services offered in open and distance learning systems is important in increasing service quality by improving
the system. This study aims to investigate whether open and distance learners differ in their views on exam and student support
office services depending on gender, marital status and job sector. The participants of the study were 43,106 learners who were
enrolled in the Anadolu University Open Education System in 2014-2015 academic year and voluntarily participated in the
Online Service Evaluation Questionnaire. Within the scope of the study, factor analysis was carried out on the opinions of the
learners about exam and student support office services and the results of the factor analysis revealed that exam services were
composed of one factor while two factors contributed to office services. According to the results of t-test and variance analysis
conducted for exam services and office services, statistically significant differences were determined according to the factor
scores in terms of gender, marital status and job sector variables.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
3Collections
- Cilt :3 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]