Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi
Citation
Yılmazsoy, B, Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 9-29.Abstract
Bu araştırmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Afyon Kocatepe Üniversitesi,
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi ve İstanbul
Üniversitesinde uzaktan eğitim ile öğrenim gören toplam 139 öğrenci oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Young (1998)
tarafından geliştirilen, Bayraktar (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan “İnternet Bağımlılığı Ölçeği” ve katılımcıların kişisel
özelliklerini belirlemek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; erkek öğrenciler, kız
öğrencilere göre, kişisel bilgisayara sahip olmayan öğrenciler, kişisel bilgisayara sahip olan öğrencilere göre, sürekli internet
erişimine sahip olan öğrenciler, sürekli internet erişimime sahip olmayan öğrencilere göre internet bağımlılık düzeylerinin daha
yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak bu farklılaşma anlamlı düzeyde değildir. Öğrencilerin internet bağımlılık
düzeylerinin günlük internet kullanım süresine göre anlamlı derecede farklılaştığı, internet kullanım süresi arttıkça internet
bağımlılığı düzeyinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. In this research, it is aimed to examine the internet addiction levels of distance education students in terms of different variables.
Research is a descriptive study in the screening model. The participants of this study consist of 139 students studying at distance
education at Afyon Kocatepe University, Mugla Sitki Koçman University, Anadolu University, Gazi University, Suleyman
Demirel University and Istanbul University. The "Internet Addiction Scale" developed by Young (1998) and adapted to Turkish
by Bayraktar (2001) and "Personal Information Form" were used as data collection tools to determine the personal characteristics
of the participants. According to the results of the research; boys in comparison with girls, students who do not have a personal
computer in comparison with students who have a personal computer, students with continuous internet access have higher
internet addiction levels than students who do not have continuous internet access. However, this variation is not significant.
The level of internet dependency of students is significantly different from the period of daily use of internet, and as the duration
of internet usage increases, the level of internet dependency increases.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
4Collections
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İnternet eşitsizliği konusunda dijital aktivistlerin görüşlerinin belirlenmesi
Aksu, Okan (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın temel konusu mücadelelerini Internet üzerinde sürdüren Dijital Aktivistlerin Internet Eşitsizliği konusunda görüşlerini tespit etmektir. Bilindiği üzere dünyada bütün kaynakların bölüşümünde bir eşitsizlik ... -
Parents' Views about Internet Use of Their Children: A Case from A Private School in Turkey
Kabakçı Yurdakul, Işıl; Odabaşı, Hatice Ferhan; Çoklar, Ahmet Naci (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2008)With the increase in internet use at home in Turkey, the differences in especially children's skills in technology use as well as the positive and negative effects of the internet increase the importance of the views and ... -
University students' problematic internet use in terms of reasons for internet use
Ceyhan, Esra (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2007)The current research aims to determine the main effects of gender and the primary reason to use the internet and the interaction of them with the subscale scores of the problematic internet use including the negative ...