Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-2174-8443
Şahin, Murat Doğan
Metadata
Show full item recordCitation
Şahin, M. D. (2018). Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 9-22.Abstract
Bu çalışmanın amacı, Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan bir çoktan seçmeli sınava ait maddelerin alan uzmanlarının görüşleri
doğrultusunda ardışık aralıklar yöntemi ile ölçeklenmesi ve bu ölçek dğerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen madde
güçlük değerleri arasındaki ilişkinin hesaplanmasıdır. Bu amaçla öncelikle, Anadolu Üniversitesi’nde görev yapan 72 İngiliz Dili
eğitimcisinden toplanan verilerle İngilizce-I sınavına ait 20 maddeye ilişkin güçlük değerleri ölçeklenmiştir. Hesaplanan ölçek
değerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen güçlük değerleri arasındaki korelasyonun ise düşük düzeyde ve istatistiksel
olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna göre aynı amaçla her sınav döneminde farklı madde setleri kullanılarak
yapılan sınavların güçlük düzeylerinin birbirine denk olmasının sadece uzmanların görüşleri doğrultusunda sağlanmasının
oldukça güç olduğu sonucuna varılmıştır. Sonraki çalışmalarda farklı test kuramları ile farklı madde ve farklı uzman gruplarından
elde edilecek ölçek değerlerinin karşılaştırılması önerilmiştir. The purpose of this study is scaling the item difficulties of an exam applied in Open Educaiton System by appliying successive
interval method based on the classification of the judges and calculating the correlation coefficient between these scale values
and the item difficulty values obtained after the test application. For this purpose, the difficulty values of 20 items belonging to
the English-I test were scaled in line with the opinions of 72 English language educators working at Anadolu University. The
correlation coefficient calculated between the scale values and item difficulties obtained after the test implementation was low
and statistically non-significant. Accordingly, it is considered that it is very difficult to ensure that the difficulty levels of exams
made by using different sets of items at each examination period are equal to each other only in accordance with the opinions
of experts. It has been proposed that different scale values gathered from different item and expert groups using different test
theories should be used in the next studies.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
1Collections
- Cilt :4 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]