Ara
Toplam kayıt 105, listelenen: 1-10
Otel işletmelerinde personelin sosyo-psikolojik sorunları ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Otel işletmeleri, içinde bulundukları rekabet ortamında teknolojinin olanaklarından yararlanarak; fiziki yapılarıyla, iç dekorasyonlarıyla, kullandıkları malzemelerle insanlara her türlü konforu sağlamaya çaba gösterirken, ...
Franchise sisteminin otel işletmelerinde kullanımı ve maliyetinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Otel 'franchise'ı temel olarak bir otel zincirinin (franchisor), franchise alan yatırımcıya (franchisee), bu zincirin adını, imajını ve hizmetlerini kullanması için izin verdiği bir anlaşmadır. Franchisee 'franchisor'ın ...
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ...
Sayfiye konaklama işletmelerinde oda satış yöntemleri ve son dakika (last minute booking) satışlarının yapısal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)
Türkiye, artan yatak kapasitesi ve turizm gelirleri ile dünya turizm pazarından % 1.3'lük bir pay almakta ve 2000 yılında en yüksek pay sıralamasında ilk 10 ülke arasına girmeyi hedeflemektedir. Fakat, son yıllarda kitle ...
Otel işletmelerinde önbüro personelini işe alma süreci ve beş yıldızlı otel işletmelerinde araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Turizm ve otelcilik sektörü diğer sektörlerden daha çok insan unsuruna dayanır. Çünkü insan ilişkileri hiçbir sektörde bu kadar direkt değildir. Bu nedenle eğer otel işletmeciliğinde başarı isteniyorsa, bu işin temel ...
Otel işletmelerinde mutfak planlaması ve bir anket uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Yiyecek İçecek Bölümünün merkezini teşkil eden mutfak ve ilgili servis kısımları, iyi bir mimari plan ve çalışma düzenini sağlayacak özellikte olması gerekmektedir. Oysa ülkemizde mutfak alanları projelendirilirken hala ...
Seyahat işletmelerinde bütünleşme ve teknoloji
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Turizm endüstrisi ; konaklama, ulaştırma, yemeÊiçme, rekreasyon, yan hizmet kuruluşları ve seyahat olmak üzere altı sektörü içerir. Tur operatörleri ve seyahat acentaları, seyahat sektörünün önemli kuruluşlarıdır. Geleneksel ...
Otel işletmelerinde ücret yönetimi ve İstanbul'daki beş yıldızlı otellerde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
Bu çalışmada ''Ücret Yönetimi ve Uygulaması'' bir hizmet sektörü olan otel işletmeleri bazında ele alınmıştır. Birinci bölümde ücret kavramı ücret teorileri, güdüleme teorileri ve ücret ilişkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde ...
OECD ülkelerinden Türkiye'ye yönelik turizm talebinin çekim modeli ile analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Dış ticaret ve bir dış ticaret kalemi olarak turizm ülke ekonomilerinin gelişimi açısından önemli unsurlardır. Ülkeler arası dış ticaret akımlarını incelemek üzere Newton'un yerçekimi kanunundan yola çıkılarak geliştirilen ...
Seyahat bloğu yazarlarının uluslararası seyahat motivasyonlarında kültürel mesafenin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin uluslararası destinasyon seçimlerinde kültürel mesafenin etkisini belirlemektir. Araştırmada fenomenolojik yaklaşım benimsenerek nitel araştırma yöntemine başvurulmuştur. Veri, ...