Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının betimsel değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-1082-4073
Sönmez, Harun
Metadata
Show full item recordCitation
Sönmez, H. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının betimsel değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 171-188.Abstract
Öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesine yönelik olarak Açıköğretim Fakültesi İstatistik Bilgi Edinme ve Değerlendirme Birimi
tarafından 2014-2015 öğretim yılından başlayarak düzenli olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme
Fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin, bireysel ders çalışma yöntemlerine, büro memnuniyetine, çağrı merkezine, ders
kitaplarına, demografik bilgilerine, deneme sınavlarına, e-kitap uygulamasına, e-öğrenme uygulamasına, e-seminer
uygulamasına, konu anlatım videolerı ve alıştırma sorularına, not verme sistemine, sınavlara, sesli kitap uygulamasına ve
televizyon eğitim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek için anketler oluşturulmuştur. Anket sonuçları sistemden gelen
diğer bilgilerle birleştirilerek sunulan kurumsal olanakların ve eğitim-öğretim programlarının geliştirilmesi planlanlanarak, yeni
dersler ve programlar oluşturulmaktadır. Bu çalışmada 2014-2015, 2015-2016 ve 2016-2017 öğretim yılları Açıköğretim
Sistemindeki, Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ve İşletme Fakültesinin birlikte ele alındığı genel anket sonuçları
verilecektir. Betimsel bir araştırma tasarlandığı için fakülteler arasında ve fakültelerle genel sonuçlar arasında veya ankettteki
maddeler arasında ilişki bulucu bir analiz yapılmayacaktır. Karşılaştırmalar sadece verilen cevapların yüzdeleri üzerinden
yapılacaktır. In order to determine the opinions of the students, the Open Education Faculty Statistics Information Acquisition and Evaluation
Unit regularly conducts surveys starting from 2014-2015 academic year. The questionnaires were designed to determine the
opinions of the students on various topics such as individual study methods, bureau satisfaction, call center, textbooks,
demographic information, e-book application, e-learning application, e-seminar application, video narration and exercise
questions, grading system, examinations, audio book application and television training programs. The results of the survey are
combined with other information from the system and new courses and programs are being created by planning the institutional
facilities offered and the development of the education and training programs. In this study, the general survey results will be
given for the Open Education System, Faculty of Economics, Faculty of Economics and Faculty of Business in 2014-2015, 2015-
2016 and 2016-2017 academic years. Since a descriptive research design has been made, a correlational analysis will not be made
between faculties and general outcomes or between the items in the questionnaire. Comparisons is given as percentage of answers
in detail.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt :4 Sayı (2) [16]
- Makale Koleksiyonu [195]