Transhumanizm ve öğrenmedeki değişim
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-4211-1396
Uğur, Serap
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Uğur, S. (2018). Transhumanizm ve öğrenmedeki değişim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 58-74.Özet
Transhumanizm, insanın var olan özelliklerinin ve potansiyellerinin, genetik bilimi, sağlık ve teknolojinin yanında diğer
disiplinlerin ortaklığıyla, mümkün olan tüm bilimsel ve teknolojik imkanların kullanılmasıyla geliştirilmesini ifade eden bir
felsefedir. Bu değişiklikler ve dönüşüm bireyde fiziksel ve zihinsel süreçlerde farklılıklar meydana getirecektir. Bu
farklılıklardan birinin de öğrenmede gerçekleşeceğini söylemek yanlış olmayacaktır. Bu sebeple transhumanizm ve öğrenme
konularının birlikte ele alınması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden; araştırmacının kendi
deneyimlerini dahil olduğu kültür çerçevesinde ele alarak aktardığı öyküleyici otoetnografi yöntemi ile hazırlanan bu çalışmada
transhumanizm hakkında bilgiler verilerek, araştırmacının transhumanizm ile ilgili serüveni kısaca aktarılmış, bununla birlikte
araştırmacının çalışma alanı olan öğrenme ile ilişkisi ve öğrenmeye etkileri ile ilgili farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Transhumanism is a philosophy that expresses the development of the current characteristics and potential of human through
the use of genetic science, health and technology in partnership with other disciplines as well, use of all sorts of scientific and
technical facilities. These changes and transformations will lead to different physical and mental processes in the individual. It
would not be wrong to say that one of these differences will happen in learning. For this reason, transhumanism and learning
issues need to be considered together. In this study, used “narrative auto-etnography”, which mean is a method that prepared by
researcher handled with her own experiences in the context of her culture an autobiographical narrative, a qualitative research.
By giving information about transhumanism in this study, the researcher's briefing about transhumanism is briefly explained
together with the awareness of the relationship between the researcher's field of study, learning and the effects of learning.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24922Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (3) [11]
- Makale Koleksiyonu [195]