Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-0194-616X
Er, Fikret
Metadata
Show full item recordCitation
Er, F. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 199-210.Abstract
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi 1982 yılından bu yana örgün eğitim yerine açıktan okuyarak üniversite diploması
sahibi olmak isteyen bireylere olanaklar sunmaktadır. Bugüne kadar iki milyondan daha fazla birey sistem yardımıyla kayıtlı
oldukları programlardan mezun olarak diploma sahibi olmuşlardır. Bu çalışmada sisteme 2015-2016 eğitim öğretim yılında kayıtlı
öğrencilerin Facebook bağımlılıkları araştırılmıştır. Bu amaçla Bergen Facebook Bağımlılık ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre araştırmaya katılan öğrencilerin %21,3’ü Facebook bağımlısı ve %15,1’de muhtemel Facebook bağımlısı olarak
tespit edilmiştir. İllere göre öğrencilerin Facebook ve Muhtemel Facebook bağımlısı olma oranları tespit edilmiş, illere göre
dağılım için Moran’ın I otokorelasyon istatistiği hesaplanmıştır. İller kartiller kullanılarak gruplara ayrılmıştır. Anadolu University Open Education system, since 1982, uses all tools of education to provide students the opportunity of obtaning
a university diploma to those who ca not get a diploma from usual in-campus education. Until today, more than two million
students have already graduated from the programs that they were enrolled. In this study, the Facebook addiction levels of the
students who registered to a program in 2015-2016 education year is investigated. The Bergen Facebook addiction scale is used
in the study. The main purpose of this study is to show geographical distribution of Facebook addiction among open education
students in Turkey. The overall results indicate that 21.3% of the students were facebook addict whereas 15.1% of the students
were possible Facebook addicts. The proprotion of the students who were classified as either Facebook addict or Possible
Facebook addict for every city in Turkey is calculated and studied by Moran’s I autocorrelation coefficient. Futhermore a grouping
of the cities for given variables of Facebook addiction are created by quartiles.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt :4 Sayı (2) [16]
- Makale Koleksiyonu [195]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Dimensions of the communication through facebook: Anadolu university official facebook page
Sağlik, Terlemez, M. (Sakarya University, 2016)Potential users of official Facebook page of Anadolu University are approximately 6000 staff, 30000 formal students, and 2,5 million students and graduates of Open Education System. Being one of the most preferred social ... -
Facebook kullanıcılarının kişilik özellikleri ile facebook kullanım örüntülerinin ilişkisi: bir gözden geçirme çalışması1
Anadolu Üniversitesi; Yelpaze, İsmail; Ceyhan, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2015)Son yıllarda, Facebook sosyal paylaşım sitesinin kullanımı oldukça yaygınlaşmıştır. Bu gözden geçirme çalışmasında, utangaçlık, bencillik ve 5 Faktör kişilik yapısının alt faktörleri olan dışadönüklük, öz disiplin, ... -
Facebook’ta bulunma amacı ve facebook reklamlarına duyulan ilgi arasındaki ilişki
Torlak, Ömer; Ay, Ufuk (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada Facebook’ta bulunma amaçları ile Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında bir ilişki olup olmadığı ölçülmüştür. Bu amaçla internet üzerinden 283 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları ...