Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin önemi
Citation
Yılmazsoy, B, Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (4), 5-9.Abstract
Gelişen ve değişen iletişim teknolojileri ile birlikte eğitim sistemi de bu gelişmelerden faydalanmaktadır. Teknolojide meydana
gelen değişim ve gelişim eğitimde de değişiklikler meydana getirmektedir. Eğitimde farklı mekan ve zamanlarda eğitimin
verilmesine olanak veren uzaktan eğitimin kullanım alanları genişleyerek devam etmekte; öğretici etkinliğinin, öğrenme
aşamalarının ve standartların oluşturulması ve öğrencilerin etkinliği büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin kendi öğrenme
ortamlarını oluşturmaları, planlamaları ve yönetmeleri yani uzaktan eğitimde öz-yönetimlerini gerçekleştirmeleri eğitimin
verimliliği için ehemmiyet arz etmektedir. Uzaktan eğitimin sağladığı kolaylık ve avantajların olmasının yanında bazı
sınırlılıklarda bulunmaktadır. Açık ve uzaktan eğitimde etkili ve verimli eğitimin verilebilmesi için öğreticinin etkinliği, ders
içerik ve materyaller, alternatif sunum tekniklerinin kullanılması ve öğrencilerin öz-yönetimli olarak ders süreçlerini
gerçekleştirmelerine yönelik belli standartların oluşturulması eğitim kalitesi için etkili olabilecektir. Uzaktan eğitimde
öğrencilerin öz-yönetimli ders ortamlarını oluşturmalarına yönelik öğrencilere verilecek eğitimler, alternatif ders içerik ve
materyalleri ile derslerin işlenmesi, alternatif sunum tekniklerinin kullanılması, öğrencileri araştırma ve yeni bilgiler öğrenmeye
sevk edecek paylaşım ve ödevlerin verilmesi uzaktan eğitimde alternatif standartların oluşturulmasına, öğrenci başarısı ve
uzaktan eğitimde kalitenin artmasına olanak sağlayabilecektir. Together with the developing and changing communication technologies, The education system, also benefits from these
developments. Changes in technology also cause changes in education. the use of distance education, which allows training in
different spaces and times, is expanding; instructional effectiveness, learning stages, creation of standardsand the effectiveness
of students is of great importance. It is important for the students to create their own learning environments and to realize their
self-management in distance education. Besides the advantages of distance education, it has some limitations. In order to
provide effective education in open and distance education, the effectiveness of the instructor can be effective for the course
content and materials, the use of alternative presentation techniques, the realization of the students' self-managed course
processes the quality of education. Trainings to be given to the students to create self-directed course environments in distance
education, processing of courses with alternative course content and materials, use of alternative presentation techniques,
creating alternative standards in distance education, providing sharing and assignments that will encourage students to will be
able to create alternative standards in distance education, increase student achievement and quality in distance education.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
4Collections
- Cilt :4 Sayı (4) [7]