Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Baran, Hakan
Metadata
Show full item recordCitation
Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 28-40.Abstract
Bu araştırma açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme konusuna ilişkin bir derleme çalışması türündedir. Araştırma
kapsamında “ölçme ve değerlendirme” ve “açık ve uzaktan eğitim” şeklinde belirlenen anahtar kelimeler kullanılarak alanyazın
taraması gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda ilk olarak açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme türlerine ilişkin
sınıflandırmalar tanıtılmıştır. Ardından açık ve uzaktan eğitimde kullanılan ölçme araçları hakkında bilgi sunulmuş, mega
üniversitelerdeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları incelenmiştir. Yine, açık üniversitelerde değerlendirme sürecinde
kullanılan ölçme araçlarının neler olduğu ve açık üniversitelerde ödev ve sınav yüzdeleri konularında bilgiler paylaşılmıştır. Son
olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi sınavları ve ders geçme konusu ele alınmıştır. Araştırma sonucunda açık ve
uzaktan eğitim sistemleri kapsamında gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin dünya genelinde, 21.yüzyıl
öğrenenlerinin üst düzey düşünme becerilerinin değerlendirilmesine imkân sunacak niteliğe kavuşturulması gerekliliği ortaya
konmuştur. This research is a compilation study on measurement and evaluation in open and distance learning. Within the scope of the study,
the literature review was carried out by using the words “measurement and evaluation” and “open and distance learning”. In this
respect, firstly, classifications related to measurement and evaluation types in open and distance learning were introduced. Then,
information was given about measurement tools used in open and distance education and measurement and evaluation approaches
in mega universities were examined. Also, information was given about the measurement tools used in the evaluation process in
open universities and the percentage of homework and examinations in open universities. Finally, Anadolu University Open
Education Faculty examinations and courses are discussed. As a result of this research, it has been revealed that measurement and
evaluation activities carried out within the scope of open and distance education systems should nable the evaluation of high level
thinking skills of 21st century learners worldwide.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Cilt :6 Sayı (1) [11]
- Makale Koleksiyonu [44]