Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlpaslan, Muhammet
dc.date.accessioned2020-10-19T10:39:48Z
dc.date.available2020-10-19T10:39:48Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAlpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 126-147.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24969
dc.description.abstractBu araştırmada, özel yetenekliler eğitimi alanından öğretim üyelerinin, özel yetenekliler eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri alınmış ve Türkiye’de özel yetenekliler alanındaki eğitim sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine değinilmiştir. Daha sonra çalışmanın odak noktasını oluşturan; uzaktan eğitimin özel yeteneklilerin eğitimindeki eksiklileri giderme potansiyelinin ve özel yeteneklilere yönelik geliştirilecek bir uzaktan eğitim sisteminin taşıması gereken özelliklerin neler olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca özel yetenekli öğrencilerin uzaktan eğitim için uygun olmalarını sağlayan özelliklerinin neler olduğuna yönelik görüşlere yer verilmiştir. Araştırma sonunda uzaktan eğitimin, Türkiye’de özel yeteneklilerin eğitiminde farklılaştırma, bireyselleştirme, hızlandırma, zenginleştirme ve mentör desteği gibi özel yetenekliler eğitim stratejilerine cevap verebileceği sonucuna varılmış ve özel yetenekliler için geliştirilecek bir uzaktan eğitim sisteminde nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the gifted education teaching from the members area, was referred to the gifted education received opinions regarding the use of distance learning and Turkey suggest solutions to educational problems and these problems in the gifted field. Then the focus of the study; The potential of distance education to overcome the deficiencies in the education of gifted students and the characteristics of a distance education system to be developed for gifted students have been determined. In addition, opinions about the characteristics of the gifted students to be suitable for distance education are also included. Research at the end of discrimination in the education of gifted and talented in Turkey, individualization, acceleration, gifted, such as enrichment and mentor support have concluded that respond to the educational strategies and suggestions were made on the need to pay attention to what a distance education system will be developed for the gifted.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli / Üstün Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectGifted Studentsen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.titleÖğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage126en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster