Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0001-8707-5918
Fırat, Mehmet
Güney, Yücel
Metadata
Show full item recordCitation
Fırat, M, Güney, Y. (2020). Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 53-62.Abstract
Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için
eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük üniversiteleri arasında yer alan
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminin Türkiye’de toplumun dijital dönüşümüne katkısı hem hitap ettiği hedef kitlenin
büyüklüğü hem de dijital teknoloji merkezli eğitim anlayışı açısından önemli bir noktadadır. Bu araştırmada Açıköğretim’in
toplumun dijital dönüşümüne katkısının ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla 1028 Açıköğretim öğrencisinden veri
toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin %81’i Açıköğretim Sistemi ile birlikte kendi kendine öğrenme fırsatı
yakaladıklarını ve %74’ü Açıköğretim sayesinde teknoloji kullanım becerilerini arttırdıklarını ve bunun toplumda dijital
dönüşüme katkı sağladığını vurgulamışlardır. Digital transformation in society is Turkey's priority among the current national targets. In order to achieve this national target,
effective functioning of the social function of education is of great importance. Anadolu University Open Education System is
one of the world's largest university both in terms of the number of the students and use of advenced educational technology.
Anadolu University Open Education System has an important contribution to the digital transformation in society. In this research,
it was aimed to investigate the contribution of Open Education to digital transformation of society. For this purpose, data were
collected from 1028 Open Education students. According to the findings, 81% of the students had the opportunity to learn by
themselves with the Open Education System and 74% emphasized that they increased their technology usage skills through Open
Education and this contributed to the digital transformation in the society.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Cilt :6 Sayı (1) [11]
- Makale Koleksiyonu [5]
- Makale Koleksiyonu [195]