Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin turistik tüketici kapsamında gece kulüplerinden beklentilerinin kano modeli’ne göre sınıflandırılması
Citation
Giritlioğlu, İ, Korkmaz, H. (2014). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin turistik tüketici kapsamında gece kulüplerinden beklentilerinin kano modeli’ne göre sınıflandırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 153-165.Abstract
Turizm sektöründe gece kulüplerinin fonksiyonel olarak önemli bir yeri bulunmaktadır. Gece kulüpleri,
tatilleri esnasında turistleri önemli derecede rahatlatarak, stres düzeylerini azaltmakta ve tatil memnuniyetlerini arttırmaktadır. Bundan dolayı turistlerin diğer
turizm işletmelerinde olduğu gibi gece kulüplerinden
beklentilerinin tespit edilmesi ve bu beklentilerin karşılanması gerektiği düşünülmektedir. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacını aynı zamanda turistik tüketici
olan, turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gece
kulüplerine yönelik hizmet beklentilerinin Kano modeline göre sınıflandırılması oluşturmaktadır. Bu amacın
geçekleştirilebilmesi için Balıkesir Üniversitesi Turizm
Fakültesinde öğrenim gören ve son bir yıl içerisinde
turizm faaliyetlerine katılıp bu sürede gece kulüplerini
ziyaret eden 200 öğrenciye 01.05.2013- 15.05.2013 tarihleri arasında anket uygulaması gerçekleştirilmiştir.
Yapılan araştırmanın sonucunda gece kulüplerine yönelik tespit edilen yirmi iki hizmet beklenti önermesinin dördü Kano’nun temel hizmetler grubuna girerken,
on üçü beklenen hizmetler sınıfına girdiği tespit edilmiştir. Kano’nun heyecan verici hizmetler sınıfına giren
önerme sayısı ise iki olmuştur. Yapılan bu araştırmada
aynı zamanda turistik bölgelerde faaliyet gösteren gece
kulübü yöneticilerine, müşteri beklentilerini daha iyi
karşılayabilmeleri için çeşitli öneriler sunulmuştur. There is a functionally important place of night clubs at
tourism sector. Night Clubs relaxes, reduces stress level
and increase holiday satisfaction of tourists during their
holiday. Therefore, night clubs must identify and fulfill
tourist expectations like other tourism businesses. In this
context, the purpose of this study is to classify service
expectations of students who are tourists at the same
time, are studying tourism at Balıkesir University Tourism Faculty. In order to reach this aim, Between the
dates 01.05.2013- 15.05.2013 a questionnaire application filled by 200 university students who went to a night
club last year as a part of tourism activity. As a result of
the research, four of the twenty two service expectations
have been found as Must-be Quality while thirteen of
them found One Dimensional Quality. There is only two
service expectation found as Attractive Quality. At the
same time in this study, various recommends have been
given to managers of night clubs at tourism destination
in order to meet the consumer expectations.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
14Issue
4Collections
- Cilt.14 Sayı.4 [12]