Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Öğrenme Teknolojileri Ar-Ge Birimi
0000-0001-9174-4299
Uçar, Hasan
Metadata
Show full item recordCitation
Uçar, H. (2020). Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 40-55.Abstract
Bu araştırmada, uzaktan öğrenenlerin akademik erteleme davranışlarının nedenleri ve bu davranışın üstesinden gelmek için
hangi yolları izledikleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi bağlamında fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır.
Araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemi ile uzaktan öğretim yoluyla ders alan altı öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri yarı
yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular akademik erteleme
davranışının nedeni olarak; alışkanlık, amaçlı erteleme, arkadaş çevresi, dersin yapısı, öğretim elemanı ve başarısız olma
düşüncesi olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için öğrencilerinin;
herhangi bir adım atmadığı, plan yapmaya çalıştığı, erteleme davranışının sonucunu ya da diğer öğrencilerin durumunu
düşünerek hareket ettiği bulunmuştur. Çalışmada ilgili konu bağlamında bulgular tartışılmış ve gelecek araştırmalara ilişkin
öneriler sunulmuştur. In this study, the reasons of the academic procrastination behaviors of distance learners and the ways in which they overcome
this behavior are examined. In the study, the phenomenology approach was used in the context of the qualitative research
method. Six students who took courses through distance education with the purposeful sampling method participated in the
research. Research data was collected through semi-structured interviews and analyzed through content analysis method. The
findings reveal that habit, purposeful procrastination, the circle of friends, the structure of the course, instructor, and the idea
of failure are the reasons for academic procrastination behavior. In addition, it was found that students did not take any steps
to overcome academic procrastination behavior, tried to plan, act by considering the result of procrastination behavior, or the
status of other students. In the study, findings were discussed in the context of the relevant subject, and suggestions for future
research were presented.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
6Issue
3Collections
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [4]