Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-4520-642X
Bozkurt, Aras
Metadata
Show full item recordCitation
Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.Abstract
Koronavirüs (Covid-19) pandemisi ile beraber yakın geçmişte ütopik olarak değerlendirilebilecek deneyimler, 2020 yılının
başından itibaren küresel olarak tüm dünyada yaşanmaya başlanmıştır. Hayatın her alanını etkileyen Covid-19 özellikle
eğitime yönelik bakış açısını da yeniden değerlendirmeyi gerektiren sonuçlar doğurmuştur. Eğitime yönelik
değerlendirmelerin kavramsal tartışmalar bağlamında ele alındığı bu tarama çalışmasında acil uzaktan eğitim (emergency
remote education) ve uzaktan eğitim (distance education) kavramları açıklanmıştır. Bunun yanı sıra pandemi süresince
ortaya çıkan durumlara göre eğitim teknolojileri, uzaktan eğitimde ders tasarımı, ölçme değerlendirme, dijital veriler ve etik,
yeni eğitsel roller, dijital yeterlilikler ve dijital beceriler, dijital dönüşüm, dijital bölünme, eğitimde açıklık felsefesi, sosyal
eşitlik, travma ve kaygı, ilgi, anlayış ve empati pedagojisi, destek toplulukları ve mekanizmaları ile yükseköğretimde
ekonomik boyut bağlamında değerlendirmeler yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre koronavirüs pandemisinin eğitim
alanını doğrudan ve dolaylı olarak birçok şekilde etkilediği, eğitimde sürekliliği her koşulda sağlamak için köklü reformlara
ve stratejik planlamaya ihtiyaç olduğu görülmüştür. With the coronavirus (Covid-19) pandemic, the experiences that can be evaluated utopically in the recent past have been
experienced globally since the beginning of 2020. Covid-19 has influenced every area of life and has had consequences that
require a reassessment of education. In this review study, which explored conceptual discussions within the context of
educational evaluations, the terms emergency remote education and distance education are explained. Besides, explanations
in the context of educational technologies, course design in distance education, assessment and evaluation, digital data and
ethics, new educational roles, digital competencies and digital skills, digital transformation, digital divide, philosophy of
openness in education, social equality, trauma and anxiety, pedagogy of care, support communities and mechanisms, were
provided in line with cases emerged during the pandemic. According to the results of this study, pandemics directly and
indirectly affect the field of education in many areas; radical reforms and strategic planning are needed to ensure continuity
in education under all conditions.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
6Issue
3Collections
- Cilt: 6 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [44]