Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-11-04T09:14:10Z
dc.date.available2020-11-04T09:14:10Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationİspir, B. (2014). Etkileşimli ortam yönlendirmeleri ile dijital işbirliğinin sağlanması: Dergilerde qr kod kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 25-41.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25009
dc.description.abstractBu çalışma, dergilerdeki dijital ek bilgi yönlendirmelerinin niteliğini ve niceliğini tanımlamaktadır. Geleneksel medya kategorisindeki basılı araçlarda son yıllarda web sayfası adresi, sosyal medya, QR kod, mobile uygulama kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Basılı materyallerde yer alan bu türden uygulamalar ile okuyucular dijital ortamlara yönlendirilerek gereksinim duyabilecekleri ek bilgileri alabilmektedirler. Çalışmanın amacı dergi okuyucularının dijital dünyaya hangi yöntemlerle yönlendirildiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda kare barkod olarak da ifade edilen QR (Quick Response) kod kullanımının yaygınlığı analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında 2012 yılında yayımlanmış 3 farklı kategoride yer alan dergilere yönelik içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizinde, dergilerde etkileşimli ortam yönlendirmelerinin niteliği ve niceliği analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda QR kod uygulamasının kullanımının hızlı bir yükseliş eğilimi içerisinde olduğu söylenebilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study defines the quality and quantity of interactive media steers in magazines. Uses of web pages, social media, QR codes and mobile applications steers have become widespread in printed materials, which are in the traditional media category. With these kinds of applications in printed materials, the readers can be received additional information by directing to digital media. The aim of this study is to reveal in what ways the magazine readers directs to the digital world. In this context, the prevalence was analyzed by the use of QR (Quick Response) codes. In this study, content analyses were conducted to magazines in three different categories, which published in the year of 2012. In the content analyses, the qualıty and quantıty of interactive media steer in the magazines were analyzed. According to the findings, it can be said that the use of QR codes in magazines are in a rapid upward trend.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkileşimli Ortam Yönlendirmelerien_US
dc.subjectQR Koden_US
dc.subjectDijital Medyaen_US
dc.subjectInteractive Media Steeren_US
dc.subjectQR Codesen_US
dc.subjectDigital Mediaen_US
dc.titleEtkileşimli ortam yönlendirmeleri ile dijital işbirliğinin sağlanması: Dergilerde qr kod kullanımıen_US
dc.title.alternativeProviding digital cooperation with interactive media steer: the use of qr codesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİspir, Burçin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster