Cilt.16 Sayı.1
Recent Submissions
-
The relationships among frugality, materialism and consumer’s need for uniqueness
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Materialism, consumer’s need for uniqueness and frugality concepts are very important for companies, their marketing strategies and environmental sustainability. This paper is examined the relationships among materialism, ... -
Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İletişim kanalları, marka değerine katkı sağlayan önemli araçlardır. İçinde bulunduğumuz milenyumun önemli pazarlama iletişimi kanallarından olan websiteleri aracılığıyla, firmalar, tüketicilerle sürekli iletişimde olarak ... -
İş yerinde yalnızlık ve işten ayrılma niyetine etkisi: Akademisyenler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yalnızlık, hayatın her alanında olduğu gibi iş yerinde de görülebilmekte ve bireyi olumsuz etkilemektedir. Bireyi olumsuz etkilemesine ve yaygın görülmesine karşın iş yerinde yalnızlığın işten ayrılma niyetine olan ... -
İmalat sanayi firmalarının nakit tutma dinamikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Nakit yönetimi, firmanın finans yöneticileri ve yatırımcıları açısından önemli sonuçlar doğurmaktadır. Bu çalışmada, 2005-2012 verileri kullanılarak Türkiye’de Borsa İstanbul’a kayıtlı İmalat Sanayi firmalarında nakit ... -
İnovasyon-temelli ekonomi: Seçilmiş ülkeler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnovasyon, gelişmiş ülkelerin yanı sıra gelişmekte olan ülkelerin de daha yüksek kalkınma aşamalarına ulaşmalarını ve ekonomik ve sosyal dönüşümleri gerçekleştirmelerini sağlayan faktörlerden birisi olmuştur ve olmaya ... -
Media complementary or media displacement?: An ınvestigation of digital and traditional media usage for obtaining daily news among young adults
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Survey (N=92) was conducted to collect information on how university students use media. Although the result supports the fact that young adults use digital media for news consumption more than other types of media, ... -
Gelir dağılımı-tasarruf ilişkisi: Türkiye’de hanehalkı gelir türünün tasarruflar üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Hanehalkı ülke ekonomilerinde özel harcama, yatırım ve tasarruf kalemleri gibi birçok konuda belirleyici bir role sahiptir. Hanehalkının elde ettiği gelirin türü ve gelirini kullanım şekli ise ulusal tasarruflar ve ulusal ... -
The relationship between R&D expenditures, patent applications and growth: A dynamic panel causality analysis for oecd countries
(Anadolu Üniversitesi, 2016)The causality relationship of economic growth with R&D expenditures and patent applications for the 23 OECD member countries is investigated in this study by utilising from the data belonging the period of 1996- 2011. ... -
The rebound effect: Empirical evidence from Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Energy and energy savings are still protecting its importance for both developed and developing countries. Energy saving is a method to reduce energy consumption in countries. Especially countries which have dependency ... -
Tedarikçi seçiminde çok kriterli karar verme yöntemlerinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Doğru tedarikçinin seçilmesi, işletmelerin rekabet yeteneğinin artırılmasında ve maliyetlerin azaltılmasında, önemli bir etkiye sahiptir. En uygun tedarikçiyi seçme, bir birlerini etkileyen faktörlerin yer aldığı ...