Türkiye’deki hazırlık okullarının yeterlik sınavı uygulamaları ve bilgisayarlı dil ölçme fikrine yaklaşımları
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Anadolu Üniversitesi
Aydın, Belgin
Akay, Emel
Polat, Murat
Geridönmez, Serkan
Metadata
Show full item recordCitation
Aydın, B, Akay, E, Polat, M, Geridönmez, S. (2016). Türkiye’deki hazırlık okullarının yeterlik sınavı uygulamaları ve bilgisayarlı dil ölçme fikrine yaklaşımları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (2), 1-20.Abstract
Türkiye’deki mevcut yabancı dil eğitimi sorunsalının
en önemli bileşenlerinden biri de şüphesiz ki üniversitelerin yabancı dil yeterliğiyle ilgili birbirlerinden farklı
uygulamalarıdır. Kurumların dil yeterlik sınavlarını
çoğunlukla kendi başlarına hazırlamaları, aralarında
ortak bir ölçüt ya da bağlamsal bir çerçeve olmayışı,
öngörülen dil yeterlik seviye ve içeriğindeki farklılıklar doğal olarak beraberinde çeşitliliği ve sorunları da
getirmektedir. Bu çalışmanın birincil amacı, geçerli ve
güvenilir yabancı dil yeterlik sınavlarının hazırlanması
için Türkiye’deki devlet üniversitelerinin uyguladıkları
ya da önerdikleri yöntemlerin araştırılması, bu önerilerin kendi bağlamlarında tartışılmasıdır. Bu çalışma aynı zamanda yabancı dil yeterliği ölçümünde
kullanılacak bir sınavın bilgisayar destekli bir biçimde
uygulanabilirliğine dair çalışmaya dâhil edilen devlet
üniversitelerinden görüşlerin toplanmasını ve varsa
hâlihazırda kullanılan uygulamaların belirlenmesini
amaçlamaktadır. Çalışma, Türkiye’de yabancı dil eğitimi veren 12 kurumun öğretim elemanları ve idarecilerinin görüşleri alınarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yarı-yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan
görüşme formlarının kullanıldığı odak grup görüşmeleri yoluyla yapılmıştır. Çalışmada toplanan verilerin
nitel analizi ışığında Türkiye’de yabancı dil yeterliğiyle
ilgili uygulamalar, karşılaşılan sorunlar ve bilgisayar
destekli dil ölçme fikrine yaklaşımlar üzerine kapsamlı
bir rapor ortaya çıkarılmıştır. Universities in Turkey with their various practices considering the foreign language proficiency are beyond
any doubt in the most important stakeholders of language teaching. Having in-house produced language proficiency exams, lack of common framework, and disparities related with proficiency level and content bring
about several variations and drawbacks. Therefore, the
aim of this was twofold. Initially, the study aimed to
explore the practices used or offered by the universities to prepare reliable and valid language proficiency
-exams and to discuss the feasibility of these practices
in their contexts. The study also aimed to gather opinions from state universities in Turkey about the use of
computer assisted assessment techniques in the evaluation of language proficiency, and to identify the existing
practices if there are any. The study was conducted in
12 universities with the faculty members and administrators. Data were collected from focus group interviews
through a semi-structured interview form and analyzed by using qualitative analysis techniques. The results
revealed a detailed picture of the current practices of
universities considering language proficiency, the problems they encounter in this process, and their attitudes
towards computer assisted language assessment.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
16Issue
2Collections
- Cilt.16 Sayı.2 [12]